oskar
Golf 3 Ort: Umeå |
| Lör 29 dec 2012 15:50 |
|
Hej. Börjar med att säga att jag är totalt okunnig angående bilar, har verkligen noll koll.
Iaf, har precis köpt min första bil, en Golf från -95, som fram tills nu gått fint. Startade bilen som vanligt när jag såg att halvljuset inte fungerade. Sedan noterade jag att varken fläkten eller värmen på bakrutan fungerade. Körde hem trots detta. Efter att ha packat ur bilen provade jag starta den igen - då funkade allt som vanligt! I ungefär 6-7 sekunder, sedan var jag tillbaka med samma problem, och nu sitter jag här.
Trodde först på en säkring, men eftersom det fungerade en kort stund andra gången jag startade den så lär det inte vara det? Försökte kolla men fick inte loss kåpan som satt stenhårt... Men man borde väl ändå kunna utesluta det?
Googlade runt och hittade folk med liknande problem, där boven varit nåt om strömförsörjningsrelät (?). Återigen, jag har noll koll och vet inte vad det är, hur jag kollar om det är det, och absolut inte hur jag ev. skulle kunna fixa det. Om det ens går att fixa utan att lämna in på verkstad?
Så mina frågor är... Har detta med relät att göra? Kan jag fixa det själv? om ja, hur går det till? Om nej, vad kan detta kosta på en verkstad?
Tack på förhand!
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|