Forum - Golf 3 (92-99) - Framskärmar

Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Fre 28 dec 2012 18:43 Svara med citat
I färd med att leta framskärmar (blir å byta ut vänstra med). Har ju förstått att pirat är skräp med kass passform etc etc.

Dock efter lite googlande har ja läst mej till att de finns 2 typer. En svart (transportmålad) samt en Grå/beige (grundmålad).

Har hittat gråa hyfsat billigt (598:- styck). Men innan ja slänger iväg en beställning på dessa så tänkte ja kolla om de är nån som märkt någon skillnad, om de faktiskt finns nån uns av sanning i "grå eller svart" piratskärm.

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Fre 28 dec 2012 19:26 Svara med citat
E nog same shit Wink btw fick höra rykten idag att vag själva använder sig av klokkerholms delar i viss utsträckning men huruvida de stämmer törs ja inte svara på

ja ska dock montera klokkerholm skärmar på min då de blir snöfritt o varmt ute o ja ids hämta ner dom från norrbotten Wink

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
Petta
Fre 28 dec 2012 19:36 Svara med citat
darkien skrev:
E nog same shit Wink btw fick höra rykten idag att vag själva använder sig av klokkerholms delar i viss utsträckning men huruvida de stämmer törs ja inte svara på

ja ska dock montera klokkerholm skärmar på min då de blir snöfritt o varmt ute o ja ids hämta ner dom från norrbotten Wink

Mjo att de är klokkerholm de finns de nog inge tvivel om. Då även detta togs upp. Klokkerholm samt säljs av deras dotterbolag nor a/s äger pressverktygen osv.

Dock är de svarta billigare samt att man måste slipa bort all transportfärg (svart) innan man lackar. De grå däremot är grundmålade (tydligen).

Klokkerholm plast grejer de har rent sagt urusel passform (allafall de grejer ja köpte till golf 2:an).

Funderar på att grunda dom invändigt med hagmans 2K epoxy primer. Då ska de väl hålla lite bättre, då de verkligen är den svaga punkten.

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
darkien
Fre 28 dec 2012 19:44 Svara med citat
Då ja byter på min kommer ja lägga primer både ut o invändigt sen lägga carosol på insidan

Petta
Fre 28 dec 2012 20:28 Svara med citat
darkien skrev:
Då ja byter på min kommer ja lägga primer både ut o invändigt sen lägga carosol på insidan

Spruta rätt så rikligt med tunnflytande rostskydd (plastic paddings miljöfarliga). Ja kanske skulle kört med tjockflytande istället?

darkien
Fre 28 dec 2012 20:41 Svara med citat
Risken e nog stor man kör både och Wink