Forum - Golf 6 (09-13) - Montera extraljus med xenon, vart placera ballasterna?

DouglasB
Golf 3 1.8 -97 Ort: Täby
Tis 11 sep 2012 21:06 Svara med citat
Hejsan alla där ute!

Hade tänkt att montera en avtagbar Qpax båge av egen design ( bilder kommer senare) men jag har fortfarande ett stort problem. Jag har inte kommit på vart jag skall placera ballasterna till xenonet, någon som har en bra ide på detta? Bilen är en Tdi 105 -11. Jag har ingen slim variant utan en fullstor variant på ballasten.

Tar tacksamt emot era tips!

/Douglas
nollåtta
Golf 6 TDI 140 BMT -12 Ort: Stockholm
Tis 11 sep 2012 21:14 Svara med citat
Har dragit fast mina 3 med buntband under plastkanten i fronten ovanför kylfläkten.
MickeP
Golf 6 TDI -11 Ort: Örnsköldsvik
Mån 19 nov 2012 20:27 Svara med citat
Tips på fler bra ställen för placering av3 st ballaster? Smile
mikka528
Golf 6 GT 140 TDI -10 Ort: Nyköping
Mån 03 dec 2012 15:11 Svara med citat
Kom du på någon smart placering av ballasterna?
MickeP
Mån 03 dec 2012 15:26 Svara med citat
Tjena!
Jag la dom på ovanför vänster hjulhus på säkringsboxen.
Satte två skenor under ballasterna, och drog fast ballasterna i ett befintligt hål, skulle man behöva upp me den boxen, lossar man bara på en mutter Smile

Senast ändrad Mån 03 dec 2012 15:29, ändrad totalt 2 gånger
MickeP
Mån 03 dec 2012 15:27 Svara med citat
Inte säkert de bästa stället, men ja slapp göra en massa hål Smile
mikka528
Golf 6 GT 140 TDI -10 Ort: Nyköping
Mån 10 dec 2012 22:09 Svara med citat
Så nu kom grejjerna hem så det blev ett par timmar i garaget ikväll. Bytte ut två av mina Hella FF 50 i ljusrampen som glaset var sprucket på, samtidigt stoppade jag in 55w xenon. Ballasterna skruvade jag fast bakom vänster dimljus = helt osynlig installation!
Bara att bända bort plasten runt dimljuset och sen skruva bort dimljuset med en T25, där bakom fanns det ganska gott om plats och dessutom ett tomt bulthål på fästet till tutan som jag drog fast ballasterna i.
VWberoende
Golf 7 SC GT 2018 Ort: Avesta
Mån 17 dec 2012 19:51 Svara med citat
Jag tog bort innerskärmen (sitter med 10st torx) på vänster sida framför framhjulet i princip på samma ställe som dieselvärmaren monteras från fabrik fast på andra sidan...
Nåja jag satte dit en L-profil i aluminium ca 20 cm monterade de 3 ballasterna där.. borrade inga hål utan skruvade den i fästet för signalhornet å det finns väldigt gott om plats där.
Skaffade lite längre kablar men snyggt blev det, dom syns inte alls.

Jag kan ju passa på och tipsa om ett kanonfäste i syrafast rostfritt jag tror det är 4mm, stabilare finns inte...
och priset 295kr inkl.moms Thumbs up
Kolla in länken nedan de har bra pris på SIM ljusen, som är lätta att konvertera. Very Happy
men det får man inte Shame on you

http://dsgbutiken.com/webshop/opencart/index.php?route=product/product &path=16&product_id=24

Hoppas att det hjälper något...