Hej jag har en variant med antennen på framskärmen men vill montera hajfena bak istället för antennen fram går ej att få upp .Är det svårt måste ju släppa innertaket men hur gör man det,och drar man kablarna i taket eller efter sparklådan på vänster sida ,någon som kan komma med råd det vore tacksamt.HJÄLP
Lättast är att dra den över innertaket via A-stoplen och det är inte jättesvårt att få ner, bara att lossa på belysning och handtag så sitter det skruvar under.
På min bil lossade jag allt och drog ut innertaket bakvägen, du lossar även vid bältet om jag inte minns fel.
Sedan så tejpar du bara fast kabeln i taket/innertaket och borrar hål i chassit för hajfenan.
Jag hade inte rekomenderat via sparklådan och definitivt inte på vänster sida där du har kablar redan. Du strävar ju efter så lite störningar som möjligt från övriga kablar.
Jag tror jag har lite bilder på innertaket nedmonterat om du blir klokare av det, finns i mitt galleri.
Kom även på nu att du får givetvis lossa solskydden och plastdetaljerna vid A,B-stolparna.
Men å andra sidan så skall du ju bara ha in kabeln så det kan räcka med att lossa ena sidan bara och lätt böja taket (som är gjort av papp).
Jag gjorde det på nån timma, sedan limmade jag tyg som tog nån timma och sedan på igen som tog en kvart.
Självklart tar det lite längre tid första gången.
Oavsätt så måste du ju ner med innertaket om du skall borra hål i chassit och dra mutter i hajfenan.
Vissa Bil/CD/Stereo affärer gör även sådant mot betalning, tror dom tog 150:- i Göteborg (dock vid köp).