Forum - Golf 2 (83-91) - Golf två värmefråga. Tempmätare?

KoBo_83
Golf 4 V6 4-Motion Ort: Kumla
Tis 04 dec 2012 23:37 Svara med citat
Japp har en tvåa och har problem med avgasvärdena (hc och oc2500)

en snabb fråga när jag kört och kört med den så blir den aldrig varmare (enligt tempmätaren på instrumentpanelen) än andra strecket. för mig verkar de som att han aldrig blir varm?

är de termostaten som är paj eller va tror ni?

// Benny
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm
Ons 05 dec 2012 1:48 Svara med citat
Vad var det för värden exakt?
Geronimo
Golf 3 CL-GL-94 Ort: Västerås
Ons 05 dec 2012 11:48 Svara med citat
Termostaten eller givaren till tempmätaren. Mät tempen på kylvattnet med en termometer. Tar det lång tid för den att bli varm? Hög hc och co 2500 men ok co på tomgång brukar annars vara dålig kat.
KoBo_83
Golf 4 V6 4-Motion Ort: Kumla
Ons 05 dec 2012 12:03 Svara med citat
En kat som inte blir tillräckligt varm = DÅLIG KAT!

// Benny