Forum - Golf 2 (83-91) - Den började hacka på motorvägen

masv
Golf 2 Ort: Härryda
Mån 03 dec 2012 19:33 Svara med citat
Hej
Nybliven golf ägare.
-87
Hm motor,förgasare
Nu till mitt problem
På motorvägen idag hackade bilen till för att sedan gå normalt ett tag.
Samtidigt som hacket började lampan till tempen att blinka.
Detta hände ett gäng gånger på 2 mil.
Likadant på hemvägen.
Väl hemma så skakade jag i en kabel som går in bakom förgasaren mot torpeden. ,när jag släppte den så dog bilen för att sedan inte starta.
Allt annat fungerade men bilen ville inte starta.
Det lät ungefär som bilen inte fick ström till tändingen.
Gick ut efter en timme ungefär och bilen startade med en gång.
Skakade i samma kabel igen för att kolla om det var den som spökade men bilen fortsatte att gå.
Börjar undra om det kan vara tändningslåset
Några förslag?
Med vänlig hälsning,
Martin