Forum - Golf 6 (09-13) - Om att låsa in nycklarna i bilen!

torpet
Golf 6 TDI Masters 09 Ort: Stockholm
Mån 10 dec 2012 12:54 Svara med citat
Trodde inte det var möjligt i moderna bilar, men jag klarade det.....lätt!
Öppnade bakdörren, lade ifrån mig nycklarna i bagageutrymmet för att få händerna fria. Lyfte ut det jag skulle hämta och tryckte igen dörren. Klick... klick, och så var det hänt. Reservnyckeln 8 mil bort. Embarassed Kul.

Finns det fler sätt att 'lyckas' på?
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Mån 10 dec 2012 14:14 Svara med citat
MEN, den ska väl inte kunna låsa sig själv Shocked
torpet
Mån 10 dec 2012 14:24 Svara med citat
candyweiss skrev:
MEN, den ska väl inte kunna låsa sig själv Shocked

Jodå, om bilen är låst och man nöjer sig med att låsa upp bakdörren och därefter stänger den, så låses den av sig självt. Eftersom de andra dörrarna aldrig låstes upp så är man definitivt utestängd.
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Mån 10 dec 2012 14:52 Svara med citat
torpet skrev:
Jodå, om bilen är låst och man nöjer sig med att låsa upp bakdörren och därefter stänger den, så låses den av sig självt. Eftersom de andra dörrarna aldrig låstes upp så är man definitivt utestängd.

Shit, gäller att tänka sig för Surprised . Min räddning är nog att jag aldrig anbart låser upp bakluckan, utan jag låser alltid upp alla dörrar. Har man då öppnat en dörr eller lucka så låser den inte sig själv igen.
torpet
Mån 10 dec 2012 22:04 Svara med citat
candyweiss skrev:
Shit, gäller att tänka sig för Surprised . Min räddning är nog att jag aldrig anbart låser upp bakluckan, utan jag låser alltid upp alla dörrar. Har man då öppnat en dörr eller lucka så låser den inte sig själv igen.

Absolut! En onödig funktion och en onödig risk att ta med tanke på att enda vinsten är en knapptryckning mindre.