Forum - Golf 3 (92-99) - Svårt att ta bort innertaket?

Loxarn
Golf 5 1.6 FSI -05 Ort: Sollefteå
Lör 04 jul 2009 21:13 Svara med citat
I en golf3?

är skitig och skulle vilja rengöra den riktigt...
sebastu
Golf 3 1.8 -92 Ort: Stockholm
Lör 04 jul 2009 21:38 Svara med citat
Äh, låt det vara Wink

Jag har hål efter gethorn i mitt tak (skämtar inte!), jag låter det vara Wink
Tobbe A
Golf 1 GTI -84 Ort: Kävlinge
Sön 05 jul 2009 19:13 Svara med citat
Kan inte komma ihåg att det skulle vara svårt.
Bara skruva loss alla handtag och innerbelysning samt alla inklädnader på A,B o C stolpar

/Tobbe
Armada
Donator 25 VW Bora 1.6 -02 Ort: Rättvik
Sön 05 jul 2009 19:30 Svara med citat
Tobbe A skrev:

Bara skruva loss alla handtag och innerbelysning samt alla inklädnader på A,B o C stolpar

Ja då ska taket släppa.
Loxarn
Golf 5 1.6 FSI -05 Ort: Sollefteå
Sön 05 jul 2009 23:22 Svara med citat
Panelerna till a b och c stolparna är bara att dra rakt ut eller?
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland
Tis 03 maj 2011 18:47 Svara med citat
Drar upp denna tråden igen, eftersom jag själv tänkt ta loss alla stolpar för att måla dem svarta. Jag har tagit reda på att A- och C-stolparna sitter med skruv bakom B-stolpen, men själva B-stolpen lyckas jag inte få loss.

Jag har lossat på den undre klädseln vid B-stolpen (3 dörrars kaross) och lossat B-stolpen i framkant men den vägrar lossna i bakkant. Jag har försökt dra den rakt ut men vill inte dra för hårt så den går sönder.

Finns här nån som vet hur man får loss den?

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
cheba
Lör 14 maj 2011 16:07 Svara med citat
Finns det ingen här som vet? Måste ju finnas nån som haft loss sina stolpar.

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg
Lör 14 maj 2011 16:24 Svara med citat
Slet ut mitt innertak nyss Regular Smiley inget svårt, alla lister sitter med clips, listerna som går längs taket sitter med 2 st stjärnskruv på vardera sida, för lossa dessa måste du då clipsa loss b-stolps klädseln, då måste du även lossa bältet vid golvet för kunna dra igenom bältet och få loss stolpen. annars är det clipsat, va dock försiktig så du inte knäcker plasten eller clipsen

.....privat liv.....
cheba
Lör 14 maj 2011 18:04 Svara med citat
tobbe80 skrev:
Slet ut mitt innertak nyss Regular Smiley inget svårt, alla lister sitter med clips, listerna som går längs taket sitter med 2 st stjärnskruv på vardera sida, för lossa dessa måste du då clipsa loss b-stolps klädseln, då måste du även lossa bältet vid golvet för kunna dra igenom bältet och få loss stolpen. annars är det clipsat, va dock försiktig så du inte knäcker plasten eller clipsen

Får ta å pröva igen istället. B-stolpsklädseln satt stenhårt i bakkant, jag drog så att plasten böjdes men den släppte inte. Blir att ta i ännu hårdare och bara hoppas att inget går sönder.

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
markusson
Golf 3 1.6 -95 Ort: Töreboda
Ons 12 dec 2012 10:08 Svara med citat
Skickar upp denna tråden lite! håller på att ta ner innertaket i mk3an och hur i helsike får jag bort handtagen uppe i taget tveksam om det är clips där? eller är det bara att ta i så man spricker o hoppas på det bästa ??
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Ons 12 dec 2012 20:13 Svara med citat
Dom är skruvade

minns ja rätt är dom dolda under en liten plastflärp

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink