persie91
Golf 2 1.8 CL Ort: Vansbro |
| Tis 04 dec 2012 20:46 |
|
Tjena!
golfen går ojämnt oavsett om den är kall eller varm, den rusar upp till 2000 varv och står där ca 10 sekunder för att sedan gå ner till 700-800?
dör även om motorn är kall
vad göra?? tacksam för svar
|
|
Vispen
VW Jetta CL -91 Ort: Helsingborg |
| Mån 10 dec 2012 19:03 |
|
| persie91 skrev: | Tjena!
golfen går ojämnt oavsett om den är kall eller varm, den rusar upp till 2000 varv och står där ca 10 sekunder för att sedan gå ner till 700-800?
dör även om motorn är kall
vad göra?? tacksam för svar |
Jag undrar detsamma, men mitt problem är nog värre, min stannar på 2000 varv ibland.. riktigt drygt.
det händer när jag startat och stängt av bilen ett ex antal gånger under en kort tid.
Så jag är oxå tacksam för svar. Mvh
|
|
Ankmat
Golf 4 1.8 -98 Ort: Trollhättan |
| Tis 11 dec 2012 18:22 |
|
Ojämn tomgång kan vara pga:
Luftfiltret igensatt
Läckage vid gasspjälshuset, insugsgrenröret
Dåliga tändstift
Låg kompression
Igensatta spidare
Du får se de som en liten skattjakt tills du hittar orsaken
|
|
Jorevik
Golf 2 CL 1.8 i KAT -91 Ort: Falkenberg |
|
JettaJansson
VW Jetta CL 1.8 -92 Ort: Falköping |
| Sön 16 dec 2012 16:24 |
|
Har haft samma problem som dig, men min gick skit ibland när ja körde (hostade o hoppade) sig fram.
Det ja gjorde var att ta bort tomgångsmotorn o spreya med 5-56 eller wd40, och även kolla så allt ser friskt ut. Efter ja monterade det igen så har tomgången varit bra.
Mvh Oscar / Hoppas det är till hjälp!
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|