kladden
Golf 6 1,6 TDI 4M Variant Ort: Bengtsfors |
| Mån 25 jun 2007 22:21 |
|
Byter man glödlamporna fram själv eller lämnar man till verkstad?
Jag är mer än normalhändig men har också fingerstorlek därefter.
Golf 1,6-02. Variant. Jazzblå.
|
|
Smurfen
Moderator Donator 50
Ingen VW Ort: Utomlands |
| Mån 25 jun 2007 22:23 |
|
| Kan man göra båda och. brukar inte kosta många kronor om man lämnar in men gratis om man gör det själv.
|
|
sengstr
Golf 4 GTI -00 Ort: Enköping |
| Tis 26 jun 2007 23:38 |
|
| Det kan vara lite knöligt och trånkt! men värt ett försök.. tog mitt ett tag att få upp den där jäkla spärren bara.
|
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
| Ons 27 jun 2007 0:30 |
|
Mm, spärren är lite dryg, men absolut värt ett försök tkr jag med! jag brukar kolla så lampan funkar innan jag monterar tillbaka allt igen just bara för att det är/kan vara bökigt att ta bort allt igen..
Lycka till..
|
|
Mortalis
Golf 4 -00 Ort: Göteborg |
| Ons 27 jun 2007 9:59 |
|
| Jag åkte in och bytte, kosta typ hundra kronor tror jag på ena sidan, 150-200 på andra sidan som har batteriet på sig å skit. Hade det inte varit för väntetiden så är det lätt värt det för å slippa hålla på.
|
|
Flink
Golf 5 Ort: Karlskoga |
| Fre 29 jun 2007 22:38 |
|
Jag tycker absolut du ska göra det själv. det är ju som sagt gratis. och går det inte bra så kan du ju lämna in den.
Men jag vill minnas att det inte var så specielt svårt..
|
|
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala |
| Sön 01 jul 2007 20:03 |
|
| Går absolut om man försöker, skruva loss batteriet och ev får du ta bort luftburken och röret till den så kommer du åt bra.
|
|
HjTDI
Golf 4 1.9 TDI Ort: Katrineholm |
| Mån 23 jul 2007 1:14 |
|
Det beror ju också på hur händig personen i fråga är... Svårighetsgraden utgörs ju av vem som utför jobbet!
Jag har sett alltförmånga skräckexempel på människor som inte borde handskas med bilar...
Detta är inte kritik mot någon här inne Bara dagens faktum Golf MK2 1.8 Manhattan -89 "Bruksen"
Volvo 960 3.0 -91 "Lyxåket"
Golf 4'an, pågående projekt!
|
|
loudness
Ingen VW Ort: Mölndal |
| Mån 23 jul 2007 13:46 |
|
Jobbigast är parkeringsljuset dom andra är inte så märkvärdiga lite pill är det ju alltid med nya bilar och få bytt lamporna Envis med dåligt tålamod....
|
|
Nightdriver
Golf 4 GTI 1,8t -00 Ort: Kristianstad |
| Lör 28 jul 2007 20:13 |
|
Jag byter glödlampor själv på min Golf, lite bök men det går. Min sambo brukar få stoppa i lamporna eftersom hon har mindre händer...!
|
|
kladden
Golf 6 1,6 TDI 4M Variant Ort: Bengtsfors |
| Mån 13 aug 2007 19:08 |
|
| Tack för allt moraliskt stöd. Det gick bra utan demontage av batteri e.d. tack vare Biltemas plastbackspegel. Det svåraste momentet var att ta loss flatstiftkontakten på helljuset på båda sidor. Var tvungen att bända med skruvmejsel.
|
|
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala |
| Tis 14 aug 2007 1:13 |
|
Ahh glömde att du har en så liten motor då finns det utrymme hehe
|
|