Alcohol96
Vento 1.8 -95 Ort: Varberg |
| Lör 22 dec 2012 10:10 |
|
Tja, fick nyss en golf av farsan då jag just tog körkort,
iaf försöker fixa felen jag hittat på den fast start felet behöver jag nog hjälp med..
Den är svårstartad ibland, varm som kall. Ena tändkabeln är ngn fel sort som dem tryckt dit så tänkte byta fördelare o tändkablar idag, motorn går runt lätt och jag bytte tändspolen på torpedväggen då slutade problemet tyckte jag men tyvärr så gjorde den likadant tillslut när den va varm.. När problemet hänt låter det som den inte tänder alls precis som ingen gnista eller ingen bränsle. Och när det händer o den håller på gå igång så dör den väldigt ofta så man får hålla på om o om igen. Jag öppnade min nyckel o har inget chip i den så har iaf ingen startspärr.
Har läst lite olika o även fått några tips, bland annat att jag ska testa ge tändspolen ström från batteriet när problemet händer för att se om startmotorn drar för mkt ström, men jag tror mer på en jordkabel som pajat? Eller tex bränsle relä btw vart sitter det? Läste även lite om problem med nyckel chip och liknande. Tips är välkomna!
|
|
Alcohol96
| Lör 22 dec 2012 16:34 |
|
Fixade jord kabeln från motorn till tändspolen nyss och senare ville den ej starta, testade med ett tändstift på 1ans cylinder och fick ingen gnista med den gamla tändspolen, bytte till den nya o fick gnista direkt, men den startade ändå segt:-\
Hade även monterat nytt för delar lock o rotor samt tändkablar, funderar på om de kan vara ngt med bränslet?
|
|
Alcohol96
| Lör 22 dec 2012 19:32 |
|
| Btw kanske är en slump men när jag haft den i friläge har jag haft problem att starta den, men när jag lagt i växel har den gått igång direkt! Wtf?
|
|
Alcohol96
| Tis 25 dec 2012 17:33 |
|
| Jag har kommit fram till att den startar om jag vickar på nyckeln, vad är det för ngt då som är felet?
|
|
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Tis 25 dec 2012 17:34 |
|
Startkontakten som är slut (eldelen bakom nyckeln) inget ovanligt på mk3 Galen Hobbymeckare med dyslexi 
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|