Forum - Golf 3 (92-99) - Seriöst mekonomen?

Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Tis 25 dec 2012 15:18 Svara med citat
Nu vet ja ju inte om denna är knäckt, eftersom ja inte skruvat bort stötfångaren. Men om den är de, så lär ja inte köpa den från mekonomen. Samt aldrig mer lämna min bil till en mekonomen verkstad. VAG har visat sej vara både engagerade samt i mitt tycke prisvärda.

Bild

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Tis 25 dec 2012 16:15 Svara med citat
Den där lär inte va krökt pga den där fenderbendern däremot kan ja tänka mej denna kan ha fått en törn

http://www.galwin.se/CATImages/GB/GBKomp/9522940.jpg

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
Petta
Tis 25 dec 2012 16:27 Svara med citat
darkien skrev:
Den där lär inte va krökt pga den där fenderbendern däremot kan ja tänka mej denna kan ha fått en törn

http://www.galwin.se/CATImages/GB/GBKomp/9522940.jpg

De är högst sannolikt Regular Smiley Men frågan är hur fan mekonomen har samvete nog att ta betalt 100 gånger om för samma del? Silenced Många verkstäder idag är ju mekonomen verkstäder. Undra hur många de lurat med överpriser?

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
KINGEN
Golf 4 Variant 2.0 Ort: Rättvik
Tis 25 dec 2012 16:37 Svara med citat
Intressant att du visat priskillnaden, det visar hur viktigt det kan vara att kolla upp priser på olika bildelar. Jag har köpt få saker på Mekonomen men så ligger AD Bildelar och BDS mkt närmare så är dom dyrare så kostar det ju ändå en slant innan jag kommit fram till Mekonomen Smile
Petta
Tis 25 dec 2012 16:44 Svara med citat
Vi hade en mekonomen en AD bildelar här (med 25 000 invånare). Mekonomen köpte upp "våran" AD bildelar så nu har vi två mekonomen istället.... å ca 1000 mekonomen verkstäder.

darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Tis 25 dec 2012 17:33 Svara med citat
Mekonomen är mekonomen vissa saker e dom billiga på andra inte.... handlar numera till stor del på kg knutsson pga ja har rabatt via jobbet eller så skruvat (ja vet många anser dom e skit men ja har alltid blivit bra bemött o fått rätt delar med snabb leverans än så länge) mekonomen handlas enbart om de e kris mest pga dom har okunnigt folk en pissig attityd

men tillbaka till ämet så visar de som kingen sägar hur viktigt de är att kolla runt på priser på olika ställen

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
Vadsadusadu
Golf 3 1.8i -93 Ort: Göteborg
Tis 25 dec 2012 18:06 Svara med citat
Prisvariationer finns alltid förstås, men det här var ju löjligt.
Är vi säkra på att det går att få hem en från Galwin för det priset?

Golf 3 1.8 (89hk) -93 (Motor: ABS)
Petta
Tis 25 dec 2012 19:05 Svara med citat
Vadsadusadu skrev:
Prisvariationer finns alltid förstås, men det här var ju löjligt.
Är vi säkra på att det går att få hem en från Galwin för det priset?

Japp! De går inte att handla där som privatperson (direkt från hemsidan). Utan av en av deras återförsäljare (mekonomen är inte en av dom).
De går till som så att du: Hittar den del du vill ha. Ringer till Galwin å pratar med Erik. Han berättar var någonstans deras närmsta återförsäljare är gentemot dej. Du går dit å hämtar samt betalar grejen.

Köpte mina rökfärgade framblinkers från Galwin. Dom är 110% serviceminded!!!! Underbar service!

Här är lite om blinkersen som blev fel som blev rätt, å hur underbart Galwin skötte de: http://www.vwgolf.se/viewtopic.php?t=25670&postdays=0&postorder=asc&st art=150