Forum - Andra Volkswagen-modeller - Seat Toledo, fel på tändningslåset.

anton_mjor
Bora 1.6 -99 Ort: Katrineholm
Tor 13 dec 2012 19:07 Svara med citat
Tjenamoss folkvagnsfantaster.

Jag har fått lite problem med mitt tändlås, det fjädrar liksom tillbaka för långt när man kört startern, så lysen, fläkt och abs stängs av om man inte vrider nycken mot start-stoppet för hand. Nu kör jag med en tving runt nyckeln för att vrida lite, inte så smidigt Brick wall
Räcker det att byta tändplatta eller sitter det nåt annat i låset som är fel på?
anton_mjor
Fre 14 dec 2012 0:13 Svara med citat
Enligt mekonomen sitter samma tändplatta på Golf 3 bla. så någon här borde ju veta.
anton_mjor
Lör 15 dec 2012 18:06 Svara med citat
Okej, tack för hjälpen... Google...
Hur som helst, guiderna jag hittat visar inte hur man gör på en bil med immobilizer, någon som vet hur man tar bort antennen runt låset utan att ta sönder den?
anton_mjor
Tor 27 dec 2012 19:02 Svara med citat
Tack för hjälpen hörni. </irony>
Bytte tändplatta idag och kan komma med lite diverse intressant info.

Seat Toledo har en hybrid av tvåan och treans hylsa/bricka över fjädern. En hylsa som går dra loss för hand och en bricka under det.
Fjädern är dock så kort att det inte finns den minsta risk att den skjuter upp i ansiktet, som vissa skrivit om sina golfar.

Immobilizer-antennen sitter med 2 plastklackar som är ganska lätta att lista ut hur man ska lossa.

Och sist. Värdelös info.
Jag fick tillbaka ACC-läget på nyckeln, som inte funnits under hela tiden jag ägt bilen.
ACC-läget på Seat är dock ganska värdelöst då det bara innebär att lysen och fläkt går på. Ingen stereo som på normala bilar. *suck*
Seat tyckte det var jävligt smart att bara låta stereon gå på samma läge som motorstyrningen, dvs. hela tändningen på...
Nåväl. Nu funkar skiten igen Very Happy