Jag kolladei går priset på några servicedelar till Golfen på en a v de större butikskedjorna.
Oljefilter 200:-
Luftfilter 200:-
Tändstift 190:-
Finns det skäligare priser? Och i så fall var.
Jag körde på min förra bil Volvo S70 T5 lite trimmad till 320 hkr. Körde på Halo tändstift som kostade 250 kr/st och jag fick bättre kraft ur motorn med dom i med 95 oktan än med original tändstift och 98.
Ett stort pluss är att Halo tänstiften holler i 15 000 mil.
Gullideckel Donator 50 Golf 5 GTI -06 Ort: Stockholm
Tor 13 dec 2012 10:54
leif12 skrev:
Jag kolladei går priset på några servicedelar till Golfen på en a v de större butikskedjorna.
Oljefilter 200:-
Luftfilter 200:-
Tändstift 190:-
Finns det skäligare priser? Och i så fall var.
Men är det så dyrt då?.jag har i ärlighetens namn aldrig reflekterat på detta.jag resonerar nog att det är okej om ett oljefältet kostar 200 och motorn hållet ett par mil till :p
När ja jämfört (dock till Golf 3) har VAG varit billigare på samtliga service delar jämfört med tex mekonomen
Tömpa skrev:
Men är det så dyrt då?.jag har i ärlighetens namn aldrig reflekterat på detta.jag resonerar nog att det är okej om ett oljefältet kostar 200 och motorn hållet ett par mil till :p
Tänkte precis samma nästan. Dyrt? Uhm, de är dyrare till Golf 3:an, å inte ens då har ja tänkt på att de skulle vara speciellt dyrt
I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Gullideckel Donator 50 Golf 5 GTI -06 Ort: Stockholm
Lör 29 dec 2012 11:55
Tömpa skrev:
Nej de är inte dyrt särskilt inte om de handlar om originaldelar (menar givetvis sådana som köps på VAG inte "no name vad vi får tag i för dagen" som en glad tjej i TV reklmen hävdar är original).