F-K
Golf 2 Ort: Karlskrona |
| Mån 05 nov 2012 17:23 |
|
Hej! har en golf 2a som läcker in vatten höger fram. någon som vet var de kan komma ifrån, mattan blir dyngsur
|
|
rgsvd
Jetta CL-87 Ort: Stockholm |
| Mån 05 nov 2012 18:02 |
|
| Rensa avrinningen under framrutan så det inte rinner in i fläkten och kolla så fuktspärren bakom dörrpanelen är hel.
|
|
henrik4545
Golf 6 1,6 TDI 105 BMT Ort: Älmhult |
| Fre 23 nov 2012 9:22 |
|
Hade samma problem med min. Visade sig att det va en glipa mellan dörrens och bilens tätningslist och när jag slängde en hink vatten över bilen så rann det in där. Jag köpte en tätningslist på bygghandeln och det har funkat bra sen dess.
Ett tips om det pågått ett tag är att riva loss golvet och kolla under där. Jag hade lite vatten där under också och isoleringen va dyngsur så jag bytte den och torkade ur allt.
//henrik
|
|
Ricky
Golf 2 -92 Ort: Tidaholm |
| Lör 24 nov 2012 22:24 |
|
På min hade plasten innanför dörrsidan lossnat lite i nederkant, vilket gjorde att det var några centimeter vatten på golvet i bak
|
|
henrik4545
| Sön 25 nov 2012 18:11 |
|
Tja!
Nu har jag fått in vatten i bilen igen efter ett par timmars rejält regn. Kom ut och skulle ha bilen under tiden de regnade och såg hur det droppade lite grann från fläkten vid passagerarsidan. Kände med handen där och där va blött.
Någon som vet hur man kan täta där? plocka bort fläkten och vandra vidare in eller?
//Henrik
|
|
Ricky
Golf 2 -92 Ort: Tidaholm |
| Sön 25 nov 2012 18:19 |
|
Öppna huven och ta bort plasten vid torpedväggen. Där under på passagerarsidan har du en fyrkantig grej med galler på. Det läcker troligtvis vid den, på två av mina Golfar har den gummilisten varit söndertorkad. Jag har tätat med silikon och det håller tätt i Borås och det säger väl en del (reeeegnig stad) Kolla även så att det inte är tätt i dräneringshålen på sidorna också, brukar sitta löv och skit där.
|
|
henrik4545
| Sön 25 nov 2012 19:45 |
|
Okej. Får ta en titt på det i morgon då när de är ljust.
Tack för hjälpen!
|
|
henrik4545
| Tor 03 jan 2013 20:57 |
|
Tjena!
Ricky. Du menar altså att lägga silikon runt plastgrejen mot själva plåten då?
Rev loss underhyllan under handskfacket och i "plasten" eller vad jag ska kalla de under fläkten så stod de lite vatten i en svacka.
Vandrade vidare och lossade golvmattan, fuktigt o blött där under, isoleringen under golvet va dyngsurt igen.
Finns ett hål in i kupen för en högtalarkabel och kupevärmare men isoleringen där känns inte blöt och känns otroligt att de skulle kunna ta sig in där.
Om jag tätar runt plastkåpan som du sa, o de inte håller tätt då vad gör man då?
Läste i en annan tråd att man skulle köra på full värme i bilen o låta han stå på tomgång o se om han tar kylarvatten. Gör han de så är värmepaketet gånget. Men borde den ge värme ändå då?
kan de isf va de vattnet som läcker in?
Tackar för hjälp
|
|
rgsvd
Jetta CL-87 Ort: Stockholm |
| Fre 04 jan 2013 12:06 |
|
| Om du misstänker att det är kylaren så är det bara att smaka om det är glykol eller inte.
|
|