Glaset på lyktan lossna och gick i flera bitar när jag bromsade in idag, kollade på biltema men det gick inte o köpa bara glas som man kan limma dit igen. Så då hade jag tänkt köpa en helt ny strålkastare och montera fast. Hur svårt är det, måste man montera av hela framsidan eller kan man skruva borta den från insidan? En strålkastare skulle gå på 179 spänn på biltema.
Sen har jag problem med motortempen, den går bara upp till den vita, körde från Luleå till Kalmar med den så de måste vara nå fel. FIck ett tips om att det kan vara generatorremen som är sliten så tänkte byta den också.
Har ni några tips innan jag börjar skruva med generatorremnen och bytet av strålkastarna.
Grillen sitter bara med klipps så ta det lugnt så du inte tar isönder dom sen sitter dom med 4 skruvar med strl 10 om jag inte minns fel sen får du hela alltet, sen e det bara dra av kablarna, galet simpelt, hade du bott närmre så hade jag haft 4 strålkastare liggandes som du hade kunnat få för en 50 lapp men käns drygt att skicka för en sån liten sak som blir dyrare med frakt