Tjenixen! Jo en vacker vinterdag nu i veckan så slutade min generator ladda o bilen dog efter en tid utan ström. Inga problem tänkte jag o bytte generator..och kol.. och Kablar! Inget liv i den över huvudtaget! Satte mig o funderade lite o började felsöka mer med multimetern o upptäckte att den blå kabel som ska gå till B+ på generatorn den har klar signal fram till en skarvning där en originalkabel sitter som går in till instrumenthuset!
Då min fråga, batterilampan lyser inte inne i instrumenthuset när tändläge är på steg 2 som de ska göra, är de så illa att jag måste riva ner mätarhuset o ev löda/byta kabel in dit för de ska funka? är de så simpelt fel men ändå så jobbigt ingrepp för golfen ska få lite ström?
Tacksam för snabba svar då jag ska börja med den ikväll!
Ska man in i huset o löda eller? ? Allt ser helt ut utanpå..sen undrar jag om de kan va blå kabel som går in i mätarhuset som kan ha brunnit? Till vilket stift sitter den på?
Sen är de då reläerna som sitter under bland säkringarna om de e ngn som går till laddning så de kan va så illa att nån av dom har gått? Vet att detta låter skitrörigt men vill ha så mkt info som möjligt:p