Littlescratch
Polo 3 Slowpoke Ort: Bromölla |
| Tor 17 jan 2013 15:55 |
|
Bilen startar hur lätt som helst, varvar upp som den ska när den är obelastad (neutral) men när man kör bilen och ska gasa på så tvärdör den!
Började göra så i helgen och jag kan inte hitta nåt fel på den, har kollat tändningen, vacuumslangar och sprejat med startsprej men utan framsteg. Kan tillägga att vacuumslangarna är inte bytta men verkar va bra.
Nån som har nåt förslag eller upplevt samma sak? (\__/) Ridin' High or Flying Low
(>'.'<)
(")_(")
|
|
golfvr6power89
Caddy 1.9 SUG Ort: Svedala |
| Tor 17 jan 2013 16:21 |
|
Testat byta bränslefilter ? kan va massaskit i det. Live Hard,Live Your Dream
|
|
Littlescratch
| Tor 17 jan 2013 16:29 |
|
Motorn sitter i en Mk1a, filtret sitter monterat på slangen innan pumpen i motorrummet och är fullt fungerande. När den går på tomgång så ser man att bränslet rör sej utan förhinder i slangarna.
Kan det vara nåt på vacuumsidan som ställer till det? Nån klocka, slang eller nåt som man bör smörja upp? (\__/) Ridin' High or Flying Low
(>'.'<)
(")_(")
|
|
golfvr6power89
| Tor 17 jan 2013 16:50 |
|
Kolla vakumslangen till vakumklockan. se om den är itu eller hål. är vakuumklockan hel ? Live Hard,Live Your Dream
|
|
Littlescratch
| Tor 17 jan 2013 16:54 |
|
Vakuumklockan vid fördelaren då? (\__/) Ridin' High or Flying Low
(>'.'<)
(")_(")
|
|
golfvr6power89
| Tor 17 jan 2013 16:58 |
|
Svart burk precis vid förarsidan. du kan märka lite pys när du bromsar om den e itu. den gjorde min motor orolig som fan. såg också att slangen från den va helkass :p Live Hard,Live Your Dream
|
|
Littlescratch
| Tor 17 jan 2013 20:23 |
|
Menar du bromsservon? De hade kunnat vara den slangen, men bilen går lika illa med utdragen choke som utan choke, hade de varit tjuvluft så hade bilen börjat gå bättre med choke än utan.
Dessutom så reagerar motorn inte på startgas runt förgasare och slangar så troligtvis e de inte tjuvluft. (\__/) Ridin' High or Flying Low
(>'.'<)
(")_(")
|
|
Aare
Golf 7 R -16 Ort: Åstorp |
| Tor 17 jan 2013 20:27 |
|
Min RP svajar mellan 1000-1200 varv på tomgång och är ryckig efter man släppt gasen, sen händer det att den inte svarar på gasen och då får man släppa pedalen och sedan trycka igen och då svarar den.
Hade också velat ha en lösning på detta. It's not an oil leak, It's sweat from all the horsepower.
|
|
Littlescratch
| Tor 17 jan 2013 20:33 |
|
Aare, jag hade en RP innan och den ryckte vid vägg gupp, men inte annars. Visade sej vara vakuumslangarna. Ta dej ner till ex. Mekonomen och köp 1,5-2 meter slang, sen är det bara att byta. De funkade på min RP och de kostar bara några meter slang. (\__/) Ridin' High or Flying Low
(>'.'<)
(")_(")
|
|
Aare
Golf 7 R -16 Ort: Åstorp |
| Tor 17 jan 2013 20:35 |
|
Ska testa detta, tack för snabbt svar! It's not an oil leak, It's sweat from all the horsepower.
|
|
Littlescratch
| Lör 19 jan 2013 21:28 |
|
Problemet löst! Hörde me förra ägaren och han hade upplevt samma problem i sommras, och lokaliserat det till silen i tankarmaturen. (\__/) Ridin' High or Flying Low
(>'.'<)
(")_(")
|
|