Forum - Golf 6 (09-13) - Problem.. Först Dieselvärmaren å nu

VWberoende
Golf 7 SC GT 2018 Ort: Avesta
Mån 17 dec 2012 0:29 Svara med citat
Först så slutade Dieselvärmaren att värma motorn, kupén blir ljummen men motorn i det närmaste is kall.
Fast jag kör värmaren 50 minuter (vid -5grader) står tempmätaren rakt ner... när jag startar motorn går tempen upp 2 streck för att sedan dyka ner igen. När jag kört värmaren en längre tid och sedan startar den kalla motorn blir den fullvarm (90grader) på 5 minuter... Någon form av cirkulationsproblem gissar jag på? Think
Märkesverkstaden löste inte det i onsdags när jag lämnade in den på 3000mila servicen... Brick wall

Någon som har en susning?

Ny tid på tisdag... Dancing
och då ska de få kolla varför bilen blivit tröttare efter service och varvar 2600 varv/minuten vid fullgas och friläge!!!
Den orkade inte ens backa in i garaget på tomgång utan lade av... Confused

Någon som har en susning på det problemet?

Det är klart att billen börjar bli gammal det är ju en 2012 och det är snart 2013 Applause

Jag längtar efter min första bubbla (1302s BIG)...
Det fanns knappt någon värme i den heller men den gick i alla fall att varva av bara f**. Thumbs up

-----------------------------------------

Idag 17/12 på morgonen varvade motorn perfekt.. "självläkt?"...
kan vara Luftmängdsmätaren som frusit, det var ganska kallt och sedan blev det varmt, hela bilen var full med frost trots att den stod i ett garage (ej uppvärmt dock)... I o för sig inte kostigt om det också blir frost på insidan där luften passerar... Smile
VWberoende
Sön 06 jan 2013 21:33 Svara med citat
Inte heller det andra besöket hos märkesverkstaden Möller bil i Sala resulterade i en fungerande dieselmotorvärmare... utan den värmer fortfarande endast kupén Evil or Very Mad

Funderar på att eventuellt köpa en ny lika dan fast en VII när den kommer 2014..
hoppas att den funkar till100% Pray

Man kan tydligen förlänga garantin i ytterligare 2år för ca 4500:-
Vad nu det är värt om de inte kan hitta felen Brick wall

Den ser ju ok ut i alla fall Very Happy

Bild
fastson
Donator 100 Golf 6 1.6 TDI BMT -13 Ort: Kalmar
Mån 07 jan 2013 15:19 Svara med citat
Ligg på. Och belöna dom inte med en försäljning innan dom löst problemet.

När min värmare stått på ger ju nålen utslag, men så fort jag startar motorn sjunker den något (eller helt och hållet om det är mycket kallt). Men din visar alltså inget utslag öht innan du startar motorn och bara har tändningen på?
VWberoende
Tor 17 jan 2013 22:48 Svara med citat
Varit inne på verkstaden 2 dagar denna gång och nu verkar den lite bättre i värmen Angel
Vi får väl se när det blir kallt, de har tydligen bytt mjukvara i värmaren... Rolling Eyes
Jag bad om att de skulle köra en återställning av värmaren, hoppas de gjort det.

Vi får se imorgon bitti om det blitt nått...
VWberoende
Mån 21 jan 2013 20:05 Svara med citat
VWberoende skrev:
17/12:Fast jag kör värmaren 50 minuter (vid -5grader) står tempmätaren rakt ner... när jag startar motorn går tempen upp 2 streck för att sedan dyka ner igen.

19/1: minus 24 grader körde värmaren 60 minuter tempgivaren inget utslag, kupén ca5-10 plusgrader...

Alltså Ingen bättring i värmefrågan efter verkstadsbesöket... Not talking

---------------------------------------------------------------------- -----------------------

Think Jag hade en egen idé Think Idea som jag genomförde igår... Thumbs up

så idag när jag skulle ta bilen från jobbet -10 grader ute körde värmaren i 55 minuter och motorn var 70-75grader varm (enligt mätaren) kupén fullvarm å då menar jag fullvarm... Very Happy Dancing Applause BIIIIIG SMILE!

Det ska bli intressant och se om det håller i sig till imorgon bitti minus 13 just nu... Pray