Forum - Golf 6 (09-13) - Sidospeglar krånglar

flugan87
Golf 6 TDI BMT-12 Ort: Göteborg
Mån 04 feb 2013 21:53 Svara med citat
Upptäckte till min stora förvåning första felet på min bil, nämligen att ena sidospegeln krånglar. När jag ställer om ratten till vänstra spegeln och vrider denna följer per automatik med högra med. Vrider jag ratten till högra spegeln så är det som det ska d.v.s. högra spegeln justeras.

Ett elfel som man ska åka till till VW verkstan och besvära ?
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Mån 04 feb 2013 22:25 Svara med citat
Det är någon inställning man gör i färddatorn - spegelinställningar. Det ska alltså vara så, inget fel.

Kommer ihåg på min gamla Golf mk4 var det precis som du beskriver, det fanns ingen inställning för det och jag trodde i flera år att det var felkopplat, men fick reda på att det skulle vara så på den modellen.
VWberoende
Golf 7 SC GT 2018 Ort: Avesta
Mån 04 feb 2013 23:26 Svara med citat
Jo det är en inställning i färddatorn, titta på de inställningarna som du bara kan justera när du står stilla ljus och sikt någonting...
Där kan välja om speglarna ska följa varandra, väldigt praktiskt tycker jag... Cool
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Tis 05 feb 2013 0:49 Svara med citat
Hör o häpna, de felet som du upptäckt var orginal på Golf 4'an

De gick inte att ställa om i någon färddator, bilen var konstruerad så Regular Smiley

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Tis 05 feb 2013 0:55 Svara med citat
Sam skrev:
Hör o häpna, de felet som du upptäckt var orginal på Golf 4'an

De gick inte att ställa om i någon färddator, bilen var konstruerad så Regular Smiley

Kan tänka mig att det är några stycken som lämnat in sina mk4ór pga det "felet" Very Happy
flugan87
Golf 6 TDI BMT-12 Ort: Göteborg
Tis 05 feb 2013 20:46 Svara med citat
Intressant. Den tyske ingenjörer lär ha glömt interaktionen mellan människa och teknik.
För det är ganska ologiskt att enbart den ena backspegeln följer.

Ska skruva vidare i färddatorn.