Gullideckel Donator 50 Golf 5 GTI -06 Ort: Stockholm
Ons 09 jan 2013 16:59
Bra grej.
Står väl ett VAG nummer där så man kan beställa det?
1KO 867 45 4A???
Smurfen Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Ons 09 jan 2013 19:49
Hade sådan på ena sidan på min. Den samlade mer skit än något annat så den fick ryka.
Bästa sättet att inte få dåliga dörrhörn och alltid sopa av snön från rutan så den inte rinner av ner mot dörren när den smälter. Även att soppa av om det kommer för mycket snö upp mot dörrarna om man är ute och leker.
Gullideckel Donator 50 Golf 5 GTI -06 Ort: Stockholm
Fre 15 feb 2013 15:42
irbanur skrev:
VAG fixar ju det problemet, goodwill. Så det lättaste är att ringa närmsta VAG-verkstad och snacka med dem.
Nu handlade ju tråden om vad man kan göra för att förebygga
Nu kör jag inte direkt många meter i snö och slask men man vet ju aldrig och då är ändå inte sugen på nån lagning med nyansskillnader och försämrat rostskydd som följd.
Ska man köpa klossarna eller inte läste en annan tråd där nån sa att de var svåra att få på plats..?
Senast ändrad Fre 15 feb 2013 16:11, ändrad totalt 1 gång
Vad jag har förstått så är det inte att snön slår upp från backen utan att det är smältvatten som rinner ner i dörren och sen fryser till, så det är nog en fråga om att hålla ovansidan snöfri.
Bildyslektiker, men jag kan googla.
Smurfen Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Fre 15 feb 2013 16:10
Håller med föregående talare. Kupé värmare är en stor bov i detta drama. Även om man inte soppar av bilen innan man börjar åka så mycket snö kommer ner i smält form.