Forum - Golf 5 (04-08) - Chassi, CupKit, Coilovers, race stötdämpare frågor?!

Blåafaran
Golf 2 1.8 -89 Ort: Södertälje
Lör 02 mar 2013 21:14 Svara med citat
Hej!

Igår när dom lyfte upp bilen på bilprovningen så ramla min ena sänkfjäder ner i bitar.. så nu måste jag köpa nya eller byta upp mig till nya dämpare och fjädrar. '

Men nu vill jag ha er seriösa hjälp, vad kör ni för märken, coilovers, cupkit eller liknanade?
bilen ska gå på bana vid event dagar och sedan går den ganska hårt på våra landsvägar när vädret tillåter!
så vad kör ni för nått på era golf 5or, sedan så får saker och ting inte kosta skjortan men sådär mellan 5000-8000 är en rimlig prissumma för mig.

sen är jag på jakt efter fjäderbenstag både fram och bak och fram hittar man lite här och där men ett fjäderbenstag som ska monteras över bak stötdämparna är svårare, nån som vet vart sånt finns att köpa här i sverige?

Tack på förhand Fredrik
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Sön 03 mar 2013 15:00 Svara med citat
Har hört bra om KW coil

Och Ksport

http://www.blocket.se/stockholm/Coilovers_Ksport_Racing_PRO___Coilover _13392987.htm?ca=11&w=1

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
fred
Ingen VW Ort: Borlänge
Sön 03 mar 2013 18:47 Svara med citat
På bana krävs det riktigt bra och dyra grejer för att det ska kännas "bra". En grövre krängningshämmare bak brukar göra nytta på fwd.

Jag ska köra på Weitec Hicon gt coilovers i år, sägs ha lika fjädrar och dämpare som nån variant av KW bara att benen inte är i rostfritt. KW som tillverkar dessa. Men som jag läst så är de mer åt gat-hållet ändå.. det blir för mjukt på bana. Men nånstans måste man dra gränsen och göra en kompromiss.