Forum - Golf 6 (09-13) - Lagningssats för däck

steppenwolf
Tiguan 2.0 tsi 2020 Ort: Sollentuna
Tor 24 jan 2013 10:56 Svara med citat
När jag köpte min Golf bestämde jag mig för att avstå reservdäck och istället ta lagningssats. Nu börjar jag ångra mig, det verkar inte så lockande att försöka reparera en punka med de prylarna när det är -20 C ute!
Är det någon som har använt lagningssatsen och hur bra fungerar den?
Jag funderar på att köpa ett begagnat hjul och lägga i reservhjulslådan istället, får det plats tillsammans med avtagbar dragkrok? Hur ser det ut för er som har ett riktigt reservhjul?
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm
Tor 24 jan 2013 17:35 Svara med citat
Bild
steppenwolf
Tiguan 2.0 tsi 2020 Ort: Sollentuna
Tor 24 jan 2013 19:41 Svara med citat
Tack för din bild!
Jag har en Golf 2012 med dubbla golv i bagageutrymmet, jag antar att det inte är det på din bil? Jag misstänker att utrymmet för reservhjul är mindre i min bil.
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm
Tor 24 jan 2013 19:56 Svara med citat
Jag hittade bilden på Google. Ska se om jag kan hitta mer. Smile
VWberoende
Golf 7 SC GT 2018 Ort: Avesta
Tor 24 jan 2013 21:04 Svara med citat
Jag har en 2012a visserligen en variant och dubbla golv men jag valde ett reservhjul och dragkroken ligger i fälgen (i en friggolitlåda) och det får plats... jag tror inte att bottenplattan är annorlunda om man väljer kopressor och lagningssats... Wink
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Fre 25 jan 2013 1:21 Svara med citat
Nackedelen med lagningsatsen är om du får hål i sidan av däcket, elr att däcket får för stor reva/hål så eru körd

Ett riktigt hjul räddar faktis liv Wink

För övrigt fungerar medföljande kompressor och skum väldigt bra, dock vid -20 kan de bli lite kallt, men inte så att det inte kmr fungera och laga en punka

Btw, skummet har ett utgångsdatum som ska inspekteras vid varje service, och bytas om den gått ut

reservhjul ska man kontrollera däcktryck minst 1gång per år, vid servic t.ex (mekaniker kollar ej detta om det ligger minsta lilla skräp i skuffen)

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
fastson
Donator 100 Golf 6 1.6 TDI BMT -13 Ort: Kalmar
Lör 26 jan 2013 17:03 Svara med citat
Mobilitetsgaranti ftw.. eller? Smile