Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - Vw Golf gen 6 och framåt,skrammelfria bilar!??

Family_man
Golf 7 1,2 Tsi Masters Ort: Umeå
Ons 13 feb 2013 14:34 Svara med citat
Blir ju snart Vw ägare för första gången i mitt liv då jag beställt nya Golf 7 som jag får om kanske 2 månader och undrar lite från er som ägt/äger Golf 7 eller Golf 6 hur ni upplever era bilar vad gäller skrammel och knarr från inredningen..är det vanligt eller är verkligen Golfen lika fint hopskruvad som man får intryck av??

Äger just nu en Skoda Octavia 2011 som jag haft i två år och har varit väldigt,väldigt nöjd med denna bilen som till skillnad från förra märket Ford inte faller isär efter ett par årskörning.
På dåliga vägar vintertid där det är tvättbrädestuket så började Fordarna skramla och knarra överallt efter typ 1 vinter medans min nuvarande Skoda faktiskt inte ännu ger ifrån sig nästan några störande oljud med undantag av ett svagt knäppande från glasögonfacket i taket men det tystnar när man lägger ett finger lätt mot det så det är nog lätt att fixa till skillnad från min förra Ford Focus -08 som skramlade inne i instrumentbrädan redan efter 700 mil.
Blev helt förälskad i Golf 7 som verkligen känns byggd som ett kassaskåp och känns mkt finare hopskruvad än Octavian som ändå tillhör de bättre på marknaden enligt testerna , skall bli underbart att få njuta av denna kvalitetskänsla och hoppas att den räcker år framöver utan att det börjar uppstå konstiga ljud som jag verkligen är allergisk mot.
Visst på riktigt usla vägar är väl inte Octavian helt knäppande tyst men på mera normala vintervägar och grov asfalt hörs inget så det kan jag ta...senaste Forden skramlade till och med på grov asfalt ibland. Evil or Very Mad

Det som fick mig att överge Octavian efter 2 år som mkt nöjd ägare och prova en Golf var dock att bullernivån är mkt behagligare än hos Skodan som bullrar nåt hemskt på grov asfalt än fast den har den uppdatering av ljudisoleringen som infördes några månader innan min tillverkades , ett par decibels skillnad gör ju underverk för välbefinnandet märkte jag vid provkörningen av Golfen. Very Happy Very Happy
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Lör 16 mar 2013 18:43 Svara med citat
Du får nog svar om du ställer frågan i Golf 6 Think