Forum - Andra Volkswagen-modeller - Caddy mk1 GT kat - Går runt tungt och svårstardad som kall

Shink
VW Caddy MK1 - GT CAT Ort: Finspång
Ons 20 feb 2013 7:54 Svara med citat
Hej! Ny på detta forum men hoppas jag postar i rätt forumsdel och kan få lite hjälp!

Har precis köpt en Caddy MK1 GT KAT -91. Men när jag kommer ut på morgonen är den svårstartad, först går motorn runt otroligt tungt i 2 varv som om det vore jättedåligt batteri, men efter 2st tunga varv kommer den igång och går som om det vore nytt batteri, men fortfarande segstartad. Måste hjälpas till med gas!

Vad jag vet är alla tänddelar bytta innan jag köpte bilen och den går jättebra när man väl fått igång den.

Vad skulle detta kunna vara? Känns lite oroväckande att vrida på nyckeln varje morgon och undra om man kommer kunna ta bilen till jobbet.

Tacksam för svar! Mvh Linus
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm
Ons 20 feb 2013 8:19 Svara med citat
En tanke är att systemet töms på bränsle och allt rinner tillbaka till tanken då den står still. När du sen ska starta bilen så måste den gå på startmotorn ett tag för att pumpa fram bränsle så att den klarar att starta.
Shink
VW Caddy MK1 - GT CAT Ort: Finspång
Ons 20 feb 2013 9:14 Svara med citat
Jo, har läst lite om det där. Det ska väl finnas någon slags hållare/filter som ska hålla ett tryck vid soppapumpen så bensinen finns där tills nästa gång man ska starta bilen? Kanske är helt ute och cyklar..