Forum - Golf 3 (92-99) - Mätarhuset står Error efter starthjälp ?

Silversten
Golf 3 GL 1.8-97 Ort: Hässleholm
Mån 25 feb 2013 3:19 Svara med citat
Hej !!!

Gick ut igår och skulle starta min Golf 3. Vrider om nyckeln och märker att detta kommer inte gå då den inte orkar starta. Tar fram startkablarna och startar den. Efter detta ser jag att jag inte kan se min mätarställning utan det bara skiftar mellan Error tror jag det står och dessa sträck ------- . När jag stänger av bilen ser jag mätarställningen igen. Så fort jag vrider om så kommer det Error och sen sträcken.

Mätaren tickar på som vanligt men jag kan inte se den när bilen är startade eller om jag slår på tandningen ? Undrar vad som kan ha hänt och vad felet är ? Har prövat med att lossa plus o minus från batteriet men det hjälper inte. Bilen i övrigt funkar bra och går som vanligt inga andra fel som jag har märkt av.

Dock tycker jag detta är väldigt störigt att inte kunna se mätarställningen eller att kunna nollställa körningssträckan eller för den delen ens se körningssträckan. Någon som haft detta problem eller kan hjälpa mig o lösa det ?
Silversten
Ons 27 feb 2013 1:57 Svara med citat
Ingen ?
Magirus
Golf 3 Cab Ort: Falun
Ons 27 feb 2013 14:53 Svara med citat
Har du provat att lossa + och minus och sen hålla dom mot varandra?
Silversten
Ons 27 feb 2013 15:51 Svara med citat
Nej gör det så fort jag kommer hem från jobbet Smile hoppas det fungerar. Återkommer med svar lite senare idag Smile
Silversten
Tor 28 feb 2013 20:41 Svara med citat
Jag har provat att låssa plus o minus men det hjälpte inte det heller Confused något annat man kan testa ?
Magirus
Golf 3 Cab Ort: Falun
Tor 28 feb 2013 21:41 Svara med citat
Men slog du ihop kablarna? Då nollställer du en del funktioner. Annars brukar tre timmars strömlöshet ge samma resultat....
Silversten
Tor 28 feb 2013 21:55 Svara med citat
Jadå slog ihop kablarna så dem rörde varrandra men hände inte mycket där heller Confused då jag även haft batteriet frånkopplat från bilen under en natt då jag laddade mitt batteri, så hjälper nog inte detta tyvärr.

Fler idéer ?
Silversten
Tor 28 feb 2013 21:56 Svara med citat
Jadå slog ihop kablarna så dem rörde varrandra men hände inte mycket där heller Confused då jag även haft batteriet frånkopplat från bilen under en natt då jag laddade mitt batteri, så hjälper nog inte detta tyvärr.

Fler idéer ?