Forum - Andra Volkswagen-modeller - Vad är detta för delar till min sänkningssats?!

Tooth
Ingen VW Ort: Göteborg
Sön 17 mar 2013 18:48 Svara med citat
Fick hem min sänkningssats, förstår bara inte riktigt vad dessa delar är till:

Ber om ursäkt för garaget loggan.
Blir inte klok på detta... Sänkningssatsen är till min Vento, 60/40, om det skulle hjälpa nått.

Mvh Tooth

bilderna är de tre nedan.

Senast ändrad Sön 17 mar 2013 19:29, ändrad totalt 1 gång
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm
Sön 17 mar 2013 19:19 Svara med citat
Fixade dina bilder:

Bild

Bild

Bild
Tooth
Sön 17 mar 2013 19:28 Svara med citat
Tack så mycket, lyckades inte...
darkien
Sön 17 mar 2013 21:02 Svara med citat
På bakre fjäderbenen har du fyra eller fem lägen i ett av lägena sitter en klämring på den a klämring sätter man dom större metallringarna med urfrästa spåret över klämringen sen på detta lägger man undre fjädertallriken (bild 1) sen trär du på dom svarta plastringarna som skydd ovanför du ser hur de ska sitta om du tittar på bild 3 precis i nedre stora metallringen Wink dom små metallringarna sätter du på kolvstången med urfräsningen neråtr som stopp för övre fjäderfästet även denna ser du på bild 3 precis mellan dom små ringarna

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
Tooth
Sön 17 mar 2013 21:21 Svara med citat
Så med andra ord, alla dessa små delar, de är endast till Bakre fjäderbenen? Smile De främre fjäderbenen är det bara en ny mutter på, men jag använder de gamla delarna som sitter på det gamla fjäderbenet? Alltså topplagringen?

borde fan kollat lådan, klok som man är så slängde man lådorna...

Tack så jätte mycket för svar!
darkien
Sön 17 mar 2013 22:15 Svara med citat
Jepp dom gamla topplagringatrna används o jepp fram är de bara ny mutter som följer med

har du sänkfjädrar oxå så kör bakdämparna på högsta läget sen laborera med o sänka dom efter som för på lägsta blir den ruskigt låg bak o risken att du kommer få bekymmer att bakhjulen tar i skärmkanterna samt lastar du nått i skuffen går den ner så pass att de ser ut som att den skitit ner sig bak bara ett tips

Tooth
Sön 17 mar 2013 22:35 Svara med citat
darkien skrev:
Jepp dom gamla topplagringatrna används o jepp fram är de bara ny mutter som följer med

har du sänkfjädrar oxå så kör bakdämparna på högsta läget sen laborera med o sänka dom efter som för på lägsta blir den ruskigt låg bak o risken att du kommer få bekymmer att bakhjulen tar i skärmkanterna samt lastar du nått i skuffen går den ner så pass att de ser ut som att den skitit ner sig bak bara ett tips

Gött, tackar så mycket för hjälpen!

Så bakdämparna ska vara helt "utsläppta", men hur ska jag laborera? Det går väl inte att ställa in höjden?
darkien
Sön 17 mar 2013 22:51 Svara med citat
På dom där kitten brukar de va fyra spår i bakdämparna

Tooth
Mån 18 mar 2013 16:38 Svara med citat
Okej, tack så mycket för all hjälp Smile