Forum - Golf 4 (98-04) - Ta bort emblemen

Ålle
Ingen VW Ort: Malmö
Fre 07 sep 2007 10:49 Svara med citat
Hej hej!

Har en golf 4-02. Står 1,6 där bak til höger. hur får jag bort det men samtidigt så inte lacken under förstörs. nån som har erfarenhet? Har hört att man ska köra med värmepistol o sen såga igenom med tandtråd. men alltså, förstörs inte lacken av värmepistolen???

tacksam för svar Smile
Hedberg
Golf 4 1.6 -03 Ort: Stockholm
Fre 07 sep 2007 18:19 Svara med citat
Beror på hur mycket du kör.

På min VR6a värmde jag inte ens lacken och använde fisketråd att såga igenom med. Funkade finfint.. hade kanske tur? I dagsläget skulle jag värma den först.. Man värmer ju lacken när man valsar skärmar så jag tror knappast du förstör lacken..

Golf MKIV -03
Hobby Golfare
Ingen VW Ort: Uppsala
Fre 07 sep 2007 18:42 Svara med citat
Akta du värmer föör mycke bara.. jag använde inge värme... bara fiskelina till mina emblem och även mina lister på dörrarna.. listresterna efter emblemen försvann med lite vax.. dörrlisterna va de värre med.. där körde ja me biltemas gummipuck på en borrmaskin sen vart de kanon... inga märken..
Ålle
Ingen VW Ort: Malmö
Fre 07 sep 2007 19:38 Svara med citat
Tack för tipsen! Smile
Jison
Golf 4 1.6 -99 Ort: Falköping
Mån 10 sep 2007 20:57 Svara med citat
Men hur ska man göra med "märket" som syns efter man tagit bort emblemet? lacken är ju trots allt lite blekt...
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Mån 10 sep 2007 21:03 Svara med citat
Vaxa Regular Smiley

mk2 vr6
Jison
Golf 4 1.6 -99 Ort: Falköping
Mån 10 sep 2007 21:10 Svara med citat
Ja det är klart, men är det lika lätt som det låter?
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Mån 10 sep 2007 21:25 Svara med citat
Yepp. var det på polarens 855 iaf. Razz

mk2 vr6
Hobby Golfare
Ingen VW Ort: Uppsala
Tis 11 sep 2007 6:43 Svara med citat
Jag körde oxå bara med vax. och lite tumme... Wink
BasRutten
Golf 3 GTI 16v Ort: Mora
Tor 13 sep 2007 7:28 Svara med citat
Jag värmde med värmepistol och mina gick lätt att ta bort. Limmet som blev kvar tog jag bort med WD-40 spray, tror det hette så.
Efter massor av gnuggande med trassel och spray så försvann limmet på lacken.
Efter det så körde jag med polish för att få lite fin yta och för att få bort den sista smutsen.
Vaxade sedan som vanligt och resultatet är emblemlöst och mycket snyggare, iaf enl mig :Regular Smiley
881024
Golf 4 1.6 -98 Ort: Stockholm
Lör 15 sep 2007 14:34 Svara med citat
Hej om man gör det på en äldre bil blir inte spökena väldigt markanta då? går det att få bort spökena fullständigt då eller?

Idrott luktar svett sport luktar bensin
Koop
Golf 1 1,6 -76 Ort: Kungsbacka
Lör 15 sep 2007 22:54 Svara med citat
mellowd skrev:
Vaxa Regular Smiley

Polera Wink
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Sön 16 sep 2007 1:31 Svara med citat
Koop skrev:
Polera Wink

samma sak Laughing

mk2 vr6