Mattsvart
Golf 1 1,6-82a Ort: Uppsala |
| Mån 16 feb 2009 23:08 |
|
1. Åvanför dörrsiderna i fram sitter det en fast bit som inte följer med när man tar bort dörrsidan. kan man ta bort den utan att det är fult under lr hål typ?
2. Samma sak med a-stolparna sitter ju non slags vinyl där. Kan man ta bort det utan att de blir fult?
3. Vilka ettor hadde helsvart inredning å är det svårt att få tag på?
4. Golv mattan sitter ju fäst med småspik vid trökeln fram fins dom å få tag på lr ska man ta nott annat?
5. Och är det non som provat att lacka dörrsider å liknande med gått resultat? Isåfall hur?
Mvh Mattsvart
|
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
| Mån 16 feb 2009 23:45 |
|
1. Tror jag förstår vad du menar men om du förtydligar så vet jag med säkerhet, är det vad jag tror så är den isf limmad, ryck bort och putsa bort limmet
2. Är det förlängningen på innertaket du menar? det sitter isf limmat under listen vid dörren och på kanten under rutlisten.
Ser ganska bra ut utan också, ren plåt utan hål i.
3. Dessa stolar ska tydligen vara från en 79'a http://www.postimage.org/gx3XpNYr-bc16add7d7814c574403e6bec5bd5c58.jpg
4. Min satt med småskruvar, nu sitter de inte med någonting alls.
5. Menar du att du ska lacka "tyget" ? antar att du vill göra dom svarta ist för blå kanske? du kan ju prova med hagmans halvblanka svart, men har svårt att tro att det skulle bli så speciellt bra.
|
|
Loxarn
Golf 5 1.6 FSI -05 Ort: Sollefteå |
| Tis 17 feb 2009 0:01 |
|
| Mattsvart, har du svarta dörrsidor?
|
|
jonasbage
VW Caddy gt kat -90 Ort: Alingsås |
| Tis 17 feb 2009 0:43 |
|
Det går att lacka tyg, går åt en jävla massa färg bara, men det går! kompisen lackade sin matta i bagaget svart, den va ljusgrå innan, den blev svart! men gick åt några burkar/flaskor (0.5l) svart färg! syns man inte så finns man inte!
|
|
Mattsvart
| Tis 17 feb 2009 1:03 |
|
Biten åvanför dörrsidan där låsknoppen sitter hoppas de var bättre förklarat värkar var en ganska hård bit.
Nej jag har tyvär inte svart inredning nonstans. Men ja vill ha nu är allt blått. Därför ja undra om dit gick att lacka dörrsiderna svarta så klart.
Å bitarna vid a-stolparna alltså dom vid framrutan som e non blå vinyl nu.
Japp den där inredningen från 79an skulle jag vilja ha lr liknande
Mvh Mattsvart
|
|
Bengan.U
VW Karmann Giha Ort: Trollhättan |
| Tis 17 feb 2009 14:27 |
|
Hej.
På frågorna 1 & 2 är svaret ja,du kan ta bort de delarna för de är fastlimmade,
men det blir limrester kvar som du måste tvätta bort då.
I refel så är det lackat i samma färg där under som bilens orginalfärg,
Så efter bort plockning och ren görning kan du lacka de ställena i önskad färg.
Dörrsidorna och bakre sidostyckena vid baksätet är i något vinyl/galon material
och det finns färg i spray burk för omfärgning av vinyl,till t.ex svart.
Att måla textilmaterialet i säten är inte att rekommendera,för tyget blir sprött
och går lätt sönder,för det innehåller konstfiber material som inte tål lösningsmedel.
Då är det bättre att köpa någon snygg svart överdragsklädsel på t.ex Biltema/Jula/Harald Nyborg.
Mattorna kan du däreimot måla,men som tidigare sagts så erfodras stora mängder
färg för omfärgning av dem.Rekommenderar därför skroten där du säkert kan hitta
mattor i svart till rimliga priser,nästan gratis skulle jag tro
MVH/Bengan.U Det är alltid bättre att felsöka,än att tokriva,och inte veta vad man gör ! 
|
|
Mattsvart
| Tis 17 feb 2009 21:34 |
|
Tackar för alla fina svar. Nej de kommer inte att bli att lacka nått tyg. Dom delarna byts.
Sen undrar jag om golf 2ans golvmatta kan passa i min 1a? Lr blir det för mycket jobb?
Som sakt så vill man ha svart så man får väll leta så många delar som möjligt.
Mvh Mattsvart
|
|
P.Hagel
Golf 1 GTI-83 Ort: Växjö |
| Tis 17 feb 2009 22:27 |
|
Nej MKII matatn passar inte så bra.
Leta efter en gti matta.
T.EX: här på forumet.
Jag har tyvärr ingen kvar. ÅkerVolvo XC60 -15,Volvo C70 Cab-04,Golf 1,6 Var.-00,Golf 1.8 GT-95,Golf GTi-83,Octavia RS-02
|
|
mc_vw
Golf 1 GTI-83 Ort: Uppsala |
| Tis 24 feb 2009 22:25 |
|
Jag har de mesta till en golf -83 GTI i inredningsväg. SVART golvmatta, dörrsidor etc. Hör av er om ni är intresserade, skriv vad ni vill köpa så kan jag fixa priser/bilder.
marcus.eriksson2327@hotmail.com
|
|