Coma76
Golf 3 1.8-96 Ort: Kristinehamn |
| Lör 09 mar 2013 12:31 |
|
Hej.
Jag har flertalet gånger ställt frågor ang min bil men tyvärr inte fått några svar.
Helt plötsligt slutade min bil att orka. All kraft försvann och bilen började dricka ett par liter per mil. Jag har kollat om "katten" är igensatt, men den är ny, jag har bytt styrbox, utan resultat, jag har bytt motertempgivare, fick den felkoden efter ha besökt verkstaden.
Vad mer kan jag göra?
Det är en golf 3 -96. 1,8 liters adz-motor, gått ca 24500mil..
Mvh
Patric
|
|
Niklasvw
VW Vento 1.8 CLX -96 Ort: Hörby |
| Lör 09 mar 2013 17:31 |
|
| Hej kanske kan vara själva monojetronic (insprutnings/förgasar) enheten som det är fel på. automatchoken kan kärva i den och då får den alldeles förmycket bensin hade själv liknande fel på min i somras dock så var katalysatorn också igensatt men felet försvann delvis jag bytte monojetronicenheten.
|
|
Johnny-VW
Golf 3 1,8i Ort: Partille |
| Mån 18 mar 2013 18:06 |
|
| Tjenna kolla så du inte har en vakumläcka, det går en slang från insuget till bromsklockan, den har en tendens till att spricka, och får den inte vakum där utan den drar in syre så tappar man effekt och den går skumt.
|
|
Johnny-VW
Golf 3 1,8i Ort: Partille |
| Mån 18 mar 2013 18:06 |
|
| Tjenna kolla så du inte har en vakumläcka, det går en slang från insuget till bromsklockan, den har en tendens till att spricka, och får den inte vakum där utan den drar in syre så tappar man effekt och den går skumt.
|
|
polomannen
Moderator Donator 25
Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm |
| Mån 18 mar 2013 22:28 |
|
| Coma76 skrev: | Hej.
Jag har flertalet gånger ställt frågor ang min bil men tyvärr inte fått några svar.
Helt plötsligt slutade min bil att orka. All kraft försvann och bilen började dricka ett par liter per mil. Jag har kollat om "katten" är igensatt, men den är ny, jag har bytt styrbox, utan resultat, jag har bytt motertempgivare, fick den felkoden efter ha besökt verkstaden.
Vad mer kan jag göra?
Det är en golf 3 -96. 1,8 liters adz-motor, gått ca 24500mil..
Mvh
Patric |
Börja med kolla kamreminställningen.
|
|
Coma76
| Tor 21 mar 2013 20:48 |
|
Hej hej.
Tack för era tips och idéer.
Jag ska förtydliga en sak, när bilen är kall går den precis som vanligt, i ca 30-60 sek sen börjar den att balla ur...
|
|
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge |
| Sön 24 mar 2013 19:40 |
|
Lamdasonden!? "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
Coma76
| Mån 25 mar 2013 19:09 |
|
| krillebus skrev: | | Lamdasonden!? |
Hej och tack.
Jag har haft en kille här idag och mätt lambdasonden och värderna ligger bra. Ska ev åka till en verkstad och kolla obd läsaren igen. Förra gången fick jag utslag på motortempgivaren, men efter jag bytte den blev det tyvärr inget bättre...
|
|