jonnie__b
Golf 5 1,6 Master edition Ort: Jönköping |
| Tor 21 mar 2013 19:37 |
|
Hoppade in i bilen idag efter jobbet och vred om nyckeln till tändningen och startade bilen. Märkte då till mitt förtret att lampan till motorhuven lös trots att den inte var öppen. Öppnade upp huven i tron om att det kanske var glapp i någon kabel. En liten snabb överblick över kablaget och jag märkte inget större fel. Lite smått irriterad struntade jag i det och började åka mina 6 mil hem. Då jag kom ut på motorvägen i allt saltblask märkte jag att spolarvätskan inte fungerade, vilket jag borde förstått då lampan till huven fortfarande lös.
Det var en resa som jag gärna inte ville vara med om igen . Väl hemma plockade jag ner själva låsningen till huven och sprayade 5-56 i låsmekanismen och i den enda elektroniska kontakt jag kunde hitta i anslutning till själva låsningen till huven. Satte tillbaka allt igen, men lampan lös fortfarande. Frågan är då om det finns någon som varit med om något liknande innan och kanske kan hjälpa mig att lösa det till synes ganska enkla problemet. Det konstiga är att det har aldrig har hänt innan. Använde bilen ca 2 timmar tidigare innan jag åkte hem från jobbet och då var det inga problem
Bilen har nästan gått 15000 mil och är en -06 a.
Tacksam för svar
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|