Forum - Golf 3 (92-99) - Montera servorör i styrväxel

Syncmast3r
Golf 3 2.0 GL Ort: Karlstad
Fre 29 mar 2013 14:54 Svara med citat
Håller på att montera röret i styrväxel, vrider för hand tills jag inte orkar mer (det går ca ett varv) sen skruvar jag med nyckeln. Och då går det ca ett halvt varv, sen hoppar hela skruven ur Surprised nån som vet om man ska göra på något speciellt sätt när man skruver i röret i styrväxel, eller om ni har nån tanke om ett fel... Jag tror personligen inte det är något fel. För gängerna i skruven och styrväxel ser fina ut.
celeron
Passat 5 1.6 Ort: Karlstad
Fre 29 mar 2013 17:46 Svara med citat
Har samma problem, jag gjorde rent muttern på röret, se om det blev bättre.. Men har inte orkat gå ut och testa...
polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Fre 29 mar 2013 21:34 Svara med citat
Syncmast3r skrev:
Håller på att montera röret i styrväxel, vrider för hand tills jag inte orkar mer (det går ca ett varv) sen skruvar jag med nyckeln. Och då går det ca ett halvt varv, sen hoppar hela skruven ur Surprised nån som vet om man ska göra på något speciellt sätt när man skruver i röret i styrväxel, eller om ni har nån tanke om ett fel... Jag tror personligen inte det är något fel. För gängerna i skruven och styrväxel ser fina ut.

Testa flera gånger och ge inte upp...
Bra se till att inte får gäng sne.

http://www.racimax.com/
VW/WIR LIBEN DAS AUTOS
VW/Audi tekniker på heltid.
Syncmast3r
Golf 3 2.0 GL Ort: Karlstad
Fre 29 mar 2013 22:17 Svara med citat
polomannen skrev:
Testa flera gånger och ge inte upp...
Bra se till att inte får gäng sne.

Har bråkat hela dagen.. Den bara glider ut Evil or Very Mad så ska be farsan prova imorn..
Är rädd att jag fått gängpaj. Så blir väl antagligen ta isär det imorgon igen och titta efter....