Syncmast3r
Golf 3 2.0 GL Ort: Karlstad |
|
KINGEN
Golf 4 Variant 2.0 Ort: Rättvik |
| Lör 06 apr 2013 15:40 |
|
| Kylarvätska?
|
|
Syncmast3r
| Lör 06 apr 2013 15:43 |
|
| KINGEN skrev: | | Kylarvätska? |
Ah kom på det nu. Vet du om det är farligt att typ försöka starta bilen när man inte har kykarvätska i den?
|
|
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång |
| Lör 06 apr 2013 15:43 |
|
De gäller å va snabb I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
Syncmast3r
| Lör 06 apr 2013 15:46 |
|
| Petta skrev: | De gäller å va snabb  |
haha märke det.. blev helt paff när jag låg ner i motorrummet å möts av en blöt dusch i ansiktet.... btw, vet du om det är farligt eller inge bra för bilen att startas utan kylarvätska? och om jag kan ta en från en bil med ABS med motorkod, när min är AGG (på AGGmotorn var dendär gul , och på ABS motorn är den blå)
|
|
KINGEN
| Lör 06 apr 2013 15:48 |
|
| Syncmast3r skrev: | | Ah kom på det nu. Vet du om det är farligt att typ försöka starta bilen när man inte har kykarvätska i den? |
Ja på sätt och vis, den får ju ingen riktigt kylning, om inte allt vatten rann ut så kommer förmodligen vattenpumpen pumpa ut resten såvida du inte har satt dit e ny termostat och monterat tillbaka allt. Om du är klar kan du ju starta och fylla på samtidigt med nytt kylarvatten, annars bör man inte ha motorn igång under längre tid 1min kanske?
|
|
Syncmast3r
| Lör 06 apr 2013 15:53 |
|
| KINGEN skrev: | | Ja på sätt och vis, den får ju ingen riktigt kylning, om inte allt vatten rann ut så kommer förmodligen vattenpumpen pumpa ut resten såvida du inte har satt dit e ny termostat och monterat tillbaka allt. Om du är klar kan du ju starta och fylla på samtidigt med nytt kylarvatten, annars bör man inte ha motorn igång under längre tid 1min kanske? |
Ska snart montera tillbaka allt. Om nu den från min andra bil passar. För den jag byter på, har en gul ring runt sig. Och är motorkod AGG , medans den jag ska ta ifrån har en blå ring. Och är motorkod ABS.
|
|
KINGEN
| Lör 06 apr 2013 16:33 |
|
Rätta mig om jag har fel men är det inte bättre att köpa en ny termostat som ma vet passar, och är det så att man brukar byta nån slags O-ring för att få det helt tätt? Vet inte om färgen har nån betydelse faktiskt? Ser dom lika ut?
|
|
Syncmast3r
|