celeron
Passat 5 1.6 Ort: Karlstad |
| Fre 05 apr 2013 20:54 |
|
Ja, eftersom alla säger olika och bror på olika saker osv osv osv. Har jag blivit väldigt förvirrad haha..
Därför tar jag alla symtom här så får ni skriva vad ni tror det kan vara..
Startar ej kall. Startar när jag satt i motorvärmaren, går ganska dåligt på tomgång till en början. rör jag gasen i början dör den typ, den pendlar även lite i varvtal vid tomgång innan den blir varm. Så den måste stå på tomgång i ca 5-10min för man ska kunna gasa och köra den utan att den dör.
Det vissa säger : värmeventil, tempgivare, rotor,fördelare tändkablar, tändspole, kan ligga bakom detta.
Vissa säger att värmeventilen ej har med detta och göra. Alla säger att tempgivare sitter på olika platser. endel säger att den sitter i panelen och endel vid vacumslangen.. Så vart sitter dendär förbannade tempgivaren? Motorn är 2.0 med motorkod AGG.
Tänkte börja kolla på detta imorgon och kolla rotor och fördelare. Sen gå vidare på tändkablar och tändspole.
|
|
celeron
| Fre 05 apr 2013 21:29 |
|
| Har precis kollat stift,tändkablar, fördelare och rotor. Det ser nytt ut.
|
|
Save
Ingen VW Ort: Utomlands |
| Sön 07 apr 2013 11:49 |
|
Här är en bild på platser där tempgivaren sitter. Kolla om det är något som passar.
Har du tagit upp stiften och kollat hur dom ser ut?
|
|
celeron
| Sön 07 apr 2013 17:48 |
|
| Save skrev: | Här är en bild på platser där tempgivaren sitter. Kolla om det är något som passar.
Har du tagit upp stiften och kollat hur dom ser ut? |
Tack för bilden. Har försökt hitta givaren.. Men inte hittat hitills...
Stiften var helt slut, så bytte dem. Men vill inte starta kall endå...
|
|
m_ors
Golf 7 1.4 -17 Ort: Malmö |
| Sön 07 apr 2013 18:27 |
|
| celeron skrev: | Tack för bilden. Har försökt hitta givaren.. Men inte hittat hitills...
Stiften var helt slut, så bytte dem. Men vill inte starta kall endå... |
Här sitter givaren!
|
|
celeron
| Sön 07 apr 2013 18:32 |
|
| m_ors skrev: |
Här sitter givaren! |
Aha.. Jag tog ur den, då kom de kylarvätska. Men satte i en ny, men startar ändå inte.... Har hört att endel har 2givare där på sina golfar, jag har bara en jag....
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|