Niklasvw
VW Vento 1.8 CLX -96 Ort: Hörby |
| Ons 06 mar 2013 21:27 |
|
Hej som de står i rubriken, när jag backar med gas låter det vad jag kan höra som det ska.
Men när man släpper gasen medan man backar och låter bilen rulla med backen i hörs det ett konstigt ljud det skrapar inte men låter lite metalliskt & ojämnt hörs ungefär som om det skulle vara ett slitet drev, har varit så nu i några månader men inga konstigheter annars med backväxeln den hoppar inte ur eller något och lätt att få i. Men vill ändå veta om det kan vara något allvarligt.
Bytte oljan i lådan i somras till biltema växellådsolja var 80w/90 mineral har jag för mig med rätt mängd då motorn ändå byttes.
Kan de ha med oljan att göra? Finns de nåt mirakelmedel att hälla i eller byta oljan? Köra vidare som det är? Tacksam för svar!
|
|
Niklasvw
| Tor 07 mar 2013 21:42 |
|
| Kanske hjälper att byta oljan till syntet api-gl4 istället??
|
|
Tooth
Ingen VW Ort: Göteborg |
| Fre 08 mar 2013 11:04 |
|
| Testa att byta olja, det kan ju inte skada och då utesluter du den möjligheten om det inte skulle bli bra när oljan är bytt.
|
|
Niklasvw
| Fre 08 mar 2013 20:56 |
|
| Ja de får jag göra och se om det hjälper.
|
|
björnen
Golf 3 1.8 variant -98 Ort: Stockholm |
| Lör 30 mar 2013 23:07 |
|
| Niklasvw skrev: | | Ja de får jag göra och se om det hjälper. |
Backdrev/lager slitet. Kan funka flera år till. Bra helsyntetolja samt oljetillsats kan dämpa oljudet lite, annars köra så länge det går. Går ej att byta utan att ta ned lådan tyvärr. Men som sagt bra olja och köra så länge det går
|
|
Niklasvw
| Sön 14 apr 2013 21:18 |
|
Okej tackar
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|