Tja!
tänkt att byta fönstermekanismen på min golf tog bort dörrsidan o den där skit "isoleringen" som bara är ivägen (ger den någon allvarlig ljuddämpning eller kan man åka utan?)
Men till saken, hur i hel*!?½ får man bort mekanismen? såg att de satt fyra skruv som höll allt till fönstret, men jag vet i fan om ja e sugen på ta ur hela rutan o de. går de på något viss får ur enbart mekanismen?
väldigt tacksam för svar.
Tja!
tänkt att byta fönstermekanismen på min golf tog bort dörrsidan o den där skit "isoleringen" som bara är ivägen (ger den någon allvarlig ljuddämpning eller kan man åka utan?)
Men till saken, hur i hel*!?½ får man bort mekanismen? såg att de satt fyra skruv som höll allt till fönstret, men jag vet i fan om ja e sugen på ta ur hela rutan o de. går de på något viss får ur enbart mekanismen?
väldigt tacksam för svar.
Först å främst. isoleringen, eller folien är där för att inte vatten ska forsa in på golvet. Utan den lär de bli blött. Har aldrig behövt byta på en Golf 3a, men på en Golf 2. Kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde men de gick på under minuten (hade aldrig gjort de innan). Prova å sök i forumet
I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Okej, då vet ja de . nae kolla lite men hitta inte, bara hur man tog bort dörrsida etc.
Petta skrev:
Först å främst. isoleringen, eller folien är där för att inte vatten ska forsa in på golvet. Utan den lär de bli blött. Har aldrig behövt byta på en Golf 3a, men på en Golf 2. Kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde men de gick på under minuten (hade aldrig gjort de innan). Prova å sök i forumet
Mekanismen går ta ut utan att plocka ur rutan verktyg o silvertape behövs för detta
är du ensam lossa skenan så pass från glasrutan att den går o lirka loss veva upp rutan helt o tejpa fast rutan i dörrbladet så den sitter kvar i de läget annars har du nån till hjälp så lossa skenan o tryck upp rutan för hand o tejpa fast den
sen får du lossa fästskruvarna till mekanismen från dörrbladet men för att få ur denna smidigt lpssar du krockskyddet dvs jännröret som sitter mitt i dörren sitter skruvar i fram o bakkant av dörren
sen lirka ur den gamla mekanismen o dit med den nya o momtera i omvänd ordning