Hej köpte mig en Vento billigt i helgen och har märkt att det blåser ganska dåligt på vindrutan så att säga.
Märkte när jag provkörde att det inte gick att vrida reglaget till sista läget men tänkte att det e skit samma när bilen var billig.
(läge 1-defroster,läge 2-fötterna,läge 3-torson och läge 4-mot ansiktet typ om ni förstår?)
Tog bort "ramen" runt dom 3 olika reglagen och skruvade bort 4 skruvar och kunde gräva fram innandömet så att säga, ser ju ut som 6 stora kugghjul typ(2 för varje reglage) med en skåra i mitten där nån arm glider när man ändrar på reglaget samt 2 kablar som antagligen styr nått spjäll nånstans.(en högre upp,en lägre ner)
Denna arm gick inte hela vägen i skåran av nån anledning men såg inget som tog emot heller.
Provade pilla på kablarna men dom gick inte att rubba särskilt mycket tyckte jag,vad ska man göra för att få det att funka?Ta i med våld? Skruva någon annanstans?
Hörde nån säga att det gick att "tjuvkoppla" så man fick konstant luft mot vindrutan men exakt hur fick jag aldrig riktigt förklarat...Lite irriterande när det regnar-->imma.. Tacksam för svar!