..Vare sig inifrån eller utifrån. C-låset funkar som det ska så här sitter man med huvudbry allan.
Känns som nåt lossnat i öppningsmekanismen eller nåt sånt.
Nån som har något förslag?
När du försöker låsa upp, pyser det vid kickpanelen? I såfall är låset i safeläge. Jag lossade klädseln bakom dörren och sen lossa dörrsidan. Jag pillade sen loss slangen till c-låset , anslöt en passande slangbit och blåste i den - då låser den upp.
Låset låser som det ska, det är handtaget som är problemet på in och utsida. man drar i handtaget så händer det inget. Båda är "döda" om man ska uttrycka sig lustigt
Nej det hände första gången igår i 10+ o vind.. Men det löste sig självmant idag då dörrn gick att öppna utan bekymmer. Både bra och dåligt för en vet ju att det kommer inträffa igen på en olämplig plats.
Har du nu fått upp den så skulle ja rekomendera att riva lös låskistan rengöra den med bräkleen o blåsa rent me tryckluft sen smörja med lämplig spray typ vbg mekolja (fryser inte på vintern) för o minimera risken med strulande kista
Har efter lite kliande av geniknölen kommit fram till att nåt e fel med centrallåset.. Själva lådan i skuffen brummar könstigt och så mellanåt. Så jag antar att det är den som e boven?
Fortsätter mitt lilla mekande.. länkstaget va paj så inbrott i bilen den snygga vägen fick det bli.. Nu bara fixa ett nytt o sen hoppas på det bästa igen.