Hej har provat söka utan framgång om vad det ska vara för olja till haldexen och dom som säljer bildelar får inte fram vad det ska vara för olja (som jag har varit till)
Så nu undrar jag om nån vet vad det ska vara för olja .. vad för mängd och var man kan beställa det ifrån... samt om det är nått filter i den ?
Som jag förstod det av Müllers Bil i Luleå (VW-handlare) så är det samma olja i växellåda som i Haldexen. De bytte nämligen min Haldexpump i november och efteråt sa de att eftersom att den är bytt är växellådsoljan också det. Antog då att olja är den samma och att för att tömma pumpen måste även lådan tömmas.
Som jag förstod det av Müllers Bil i Luleå (VW-handlare) så är det samma olja i växellåda som i Haldexen. De bytte nämligen min Haldexpump i november och efteråt sa de att eftersom att den är bytt är växellådsoljan också det. Antog då att olja är den samma och att för att tömma pumpen måste även lådan tömmas.
Nej Pumpen sitter på bakaxeln (diffen) och växellådan sitter i fram i motorrummet
Jo, placeringarna av låda och pump är jag medveten om. Tyckte liksom att påståendet lät konstigt. Man ska inte alltid lita på vad en kundmottagare säger. Kvittot säger dock att bilen fått ny växellådsolja. Man kan fråga sig vad sjutton dom gjorde i växellådan när de skulle byta pumpen.