Forum - Golf 3 (92-99) - Hur har ni fått fast breddarna? mk3

ErraNssoN
Golf 3 GT variant Ort: Uddevalla
Fre 26 apr 2013 23:11 Svara med citat
När man kör med breda fälgar så får man ju kapa bort den inbockade kanden på skärmarna som breddarna sitter popnitad i...
Hur ska man få fast breddarna när man kapat bort all onödig plåt? Finns det nåt som biter i klarlacken å abs-plasten?

Väldigt tacksam för svar på mitt problem
banzai_92
Golf 1 1.6L 8V -83 Ort: Göteborg
Lör 27 apr 2013 1:02 Svara med citat
Jag är också intresserad av svaret till denna frågan, Har för mig att folk tipsade väldigt mycket om något speciellt lim eller klister.. Ska själv använda det när jag skaffar mina glasfiber skärmar..
ErraNssoN
Lör 27 apr 2013 1:06 Svara med citat
Men med glasfiberbreddare kan man använda många olika typer av lim osv. Men de finns inte många typer at lim som biter i org. Abs-plasten... va har du hittat för breddare då? Finns de mer av dessa tro!? Very Happy
banzai_92
Golf 1 1.6L 8V -83 Ort: Göteborg
Lör 27 apr 2013 1:18 Svara med citat
ErraNssoN skrev:
Men med glasfiberbreddare kan man använda många olika typer av lim osv. Men de finns inte många typer at lim som biter i org. Abs-plasten... va har du hittat för breddare då? Finns de mer av dessa tro!? Very Happy

Jo, men att hitta rätt lim är ju fan ett hav av minor. Razz

Naaa jag kommer köra med hederliga VR6 breddare på framskärmarna hade vart kul och hitta bredare varianter men just nu så har jag inte lust att köpa nya fälgar så det är tillräckligt brett som det är Smile
ErraNssoN
Lör 27 apr 2013 1:22 Svara med citat
Men org. E gjorda i abs-plast... isf så har du samma problem som jag. ..WinkVery Happy
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Lör 27 apr 2013 9:14 Svara med citat
PL400

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Sön 28 apr 2013 10:50 Svara med citat
Sikaflex-221

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
ErraNssoN
Tor 02 maj 2013 23:09 Svara med citat
Sikaflex hjälpte inte direkt... efter en dag hade alla skärmbreddarna lossat trots att ja slipade både breddarn åå insidan å skärmkanterna!
ReD-
Golf 5 2.0 TDI -04 Ort: Mariestad
Fre 03 maj 2013 1:50 Svara med citat
Jag körde med vanlig svart sika på en av mina, å de gick inte att få loss iaf Razz.
ErraNssoN
Fre 03 maj 2013 5:58 Svara med citat
Jaha... men den svarta e kletigare än dom andra har ja för mig. Tur att man jobbar med båtar så grekerna fimms i närheten!
ReD-
Sön 05 maj 2013 3:49 Svara med citat
Den svarta sikan har lite bättre "lim" förmåga än de andra, men om du jobbar med båtar kör med plexus eller något sånt Regular Smiley, dock lär du ju få byta skärmar om du skulle vilja ha bort dem någon gång Razz.
ErraNssoN
Sön 05 maj 2013 18:48 Svara med citat
Plexus har ja aldrig hört talas om... haha ja de ser ju inte vackert ut under breddarna så de spelar ingen roll:-)
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Sön 05 maj 2013 19:48 Svara med citat
om du använt sikaflex 221 så kan ja inte förstå hur du fått de o lossna limmat takvingar tröskelplaster dörrlister med de o aldrig har de lossnat montera även bakrutan på gammelbilen med sika o den sitter fortfarande som berget

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
ReD-
Sön 05 maj 2013 23:33 Svara med citat
Om du har grejat i en nimbus 335 eller 365 ngn gång så är aktersoffan (den som är infäld i plasten ibak) limmad med plexus. när det har härdat så framstår sika osv som såntdär limmstift man har i skolan Razz. dock så är sika 221 riktigt bra med Regular Smiley,