När man kör med breda fälgar så får man ju kapa bort den inbockade kanden på skärmarna som breddarna sitter popnitad i...
Hur ska man få fast breddarna när man kapat bort all onödig plåt? Finns det nåt som biter i klarlacken å abs-plasten?
Jag är också intresserad av svaret till denna frågan, Har för mig att folk tipsade väldigt mycket om något speciellt lim eller klister.. Ska själv använda det när jag skaffar mina glasfiber skärmar..
Men med glasfiberbreddare kan man använda många olika typer av lim osv. Men de finns inte många typer at lim som biter i org. Abs-plasten... va har du hittat för breddare då? Finns de mer av dessa tro!?
Men med glasfiberbreddare kan man använda många olika typer av lim osv. Men de finns inte många typer at lim som biter i org. Abs-plasten... va har du hittat för breddare då? Finns de mer av dessa tro!?
Jo, men att hitta rätt lim är ju fan ett hav av minor.
Naaa jag kommer köra med hederliga VR6 breddare på framskärmarna hade vart kul och hitta bredare varianter men just nu så har jag inte lust att köpa nya fälgar så det är tillräckligt brett som det är
Den svarta sikan har lite bättre "lim" förmåga än de andra, men om du jobbar med båtar kör med plexus eller något sånt , dock lär du ju få byta skärmar om du skulle vilja ha bort dem någon gång .
om du använt sikaflex 221 så kan ja inte förstå hur du fått de o lossna limmat takvingar tröskelplaster dörrlister med de o aldrig har de lossnat montera även bakrutan på gammelbilen med sika o den sitter fortfarande som berget
Om du har grejat i en nimbus 335 eller 365 ngn gång så är aktersoffan (den som är infäld i plasten ibak) limmad med plexus. när det har härdat så framstår sika osv som såntdär limmstift man har i skolan . dock så är sika 221 riktigt bra med ,