Forum - Golf 3 (92-99) - Biltema säkningssats?

Syncmast3r
Golf 3 2.0 GL Ort: Karlstad
Lör 11 maj 2013 12:03 Svara med citat
1500kr bilen ska sänkas!

Eftersom det är en 1500kr bil som bara ska rulla över sommaren, och jag är student så vill jag inte lägga ner pengar på sänkningssats eller collis! Kapa kändes sååååå volvo, hittade dessa ist.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Chassidelar/Fjadring/ Fjadring-ovrigt/Hoj--och-sankningssats-2-st-341712/
Om någon kört med dessa, hojta isf vad du tycker!Smile
fred
Ingen VW Ort: Borlänge
Lör 11 maj 2013 13:24 Svara med citat
Hellre kapa ett varv än de där. Jobbigt om de lossnar när man ligger på motorväg.. kan ge otrevliga följder!
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Lör 11 maj 2013 13:41 Svara med citat
"Ej godkänd av Svensk Bilprovning"

Säger väl allt?

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Syncmast3r
Lör 11 maj 2013 13:59 Svara med citat
fred skrev:
Hellre kapa ett varv än de där. Jobbigt om de lossnar när man ligger på motorväg.. kan ge otrevliga följder!

Okeej, kan jag kapa när fjädrarna sitter kvar eller måste jag ta bort dom?
Petta skrev:
"Ej godkänd av Svensk Bilprovning"

Säger väl allt?

Kapa är ju inte oftast heller godkänt, en kompis körde på biltemas sats som han gjorde fjädrarna längre för han skulle bes. Dock körde han bara nån timme med dessa, och de gick igenom, så hänger nog lite på vem som besiktar bilen.
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Lör 11 maj 2013 14:10 Svara med citat
Syncmast3r skrev:
Kapa är ju inte oftast heller godkänt, en kompis körde på biltemas sats som han gjorde fjädrarna längre för han skulle bes. Dock körde han bara nån timme med dessa, och de gick igenom, så hänger nog lite på vem som besiktar bilen.

Han använde gummi mellanlägg då. De är en jävla skillnad med att töja ut en fjäder samt trycka ihop den. När de väl släpper.

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Syncmast3r
Lör 11 maj 2013 14:11 Svara med citat
Petta skrev:
Han använde gummi mellanlägg då. De är en jävla skillnad med att töja ut en fjäder samt trycka ihop den. När de väl släpper.

Aha hehe, men ska nog kapa ist..:p om jag nu orkar ge mig påt:p
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Lör 11 maj 2013 19:26 Svara med citat
Kapa fjädrarna e ett alternativ värma dom e ett annat men oavsett vilken fulmetod du gör får du risk för haveri en kapad fjäder brukar lätt krypa ur o snurra ner o kan ge riktigt roliga effekter....har kört me biltemaklämmor på gamla goda tiden o dom funkar om man lägger på brickor annars har skallarna en tendens att äta sig igenom plåten sen måste dom dras stumma så fjädern inte kan flexa på dom varv man klämmer ihop

men me tanke på att sänkfjädrar går få tag i för en spottstyver idag skulle ja inte välja en fulmetod

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink