Forum - Golf 3 (92-99) - Vw orginal skärmbreddare och kjolar

FlashTec
Golf 3 1.8 Ort: Tierp
Mån 06 maj 2013 19:43 Svara med citat
Hej,

Har en mk3 variant ståendes hemma. På denna sitter det skärmbreddare av modell vw orginal. I garaget ligger det ett par sidokjolar av märket vw orginal. Kollade som hastigast och det verkar inte som att det går att använda dessa samtidigt, är det ett korrekt antagande?
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Mån 06 maj 2013 19:54 Svara med citat
FlashTec skrev:
Hej,

Har en mk3 variant ståendes hemma. På denna sitter det skärmbreddare av modell vw orginal. I garaget ligger det ett par sidokjolar av märket vw orginal. Kollade som hastigast och det verkar inte som att det går att använda dessa samtidigt, är det ett korrekt antagande?

De är klart de gör, de sitter på min.

Bild

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
FlashTec
Mån 06 maj 2013 21:14 Svara med citat
Hmm sitter kjolarna monterade utanpå breddarna då eller hur fungerar det. Försökte lägga kjolarna utanpå men tyckte det lirade dåligt med formen mot breddarna Smile
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Mån 06 maj 2013 21:44 Svara med citat
Nee. Breddarna å tröskelplasten ligger i kant i kant Wink

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
FlashTec
Mån 06 maj 2013 22:18 Svara med citat
Ööh du har säkert rätt, har bara lite svårt att visualisera det hela då tröskelkjolarna har stora grejer i ändarna som går runt hörnen och in i hjulhusen samtidigt som breddarna går ända ner om du förstår hur jag menar Smile
ReD-
Golf 5 2.0 TDI -04 Ort: Mariestad
Tis 07 maj 2013 1:09 Svara med citat
Bild

Bild

kanske syns lite bättre än på pettas bild, dock en vento men samma sak där, skärmbreddaren slutar vid sidokjolen (ligger precis intill varandra)
FlashTec
Tis 07 maj 2013 5:22 Svara med citat
Aha, kollade lite på mina breddare nu och det går nog att ta bort den undre delen av dom så att dom inte överlappar varandra Smile
wvgolf95
Golf 3 1.8 cl m gl pak Ort: Eskilstuna
Fre 31 maj 2013 10:46 Svara med citat
Scstyling.com/ här har ni allt till alla bilar skit bra styling grejer perfekt för streetrace och annat=)