Forum - Golf 5 (04-08) - Fråga ang. kylare

Axel_83
Golf 5 Ort: Stockholm
Mån 20 maj 2013 19:35 Svara med citat
Hej!

Är ägare till en Golf V, köpte den begagnat och det visade sig att kylaren läckte tillsammans med att den pep om service (Att servicen behövdes visste jag). Hursomhelst lämnade jag in den på service för grundservice och även att dom skulle kolla på kylaren. Fick senare svaret att kylaren måste bytas, vilket jag såklart godkände. Nu när jag hämtat bilen tog jag en koll och såg att ett gäng rör till kylaren såg nya och fina ut, När jag däremot kikade in framifrån (under regplåten) så ser man ju kylaren. Och den som sitter där (vilket jag antagit är själva kylaren) är samma som satt innan, Jag har ju varit där å tittat för att försöka hitta läckan själv. Det sitter fast lite små stenar å sånt i den, precis som innan. Bytet kostade ca 1500 för material och en 4 papp för mantimmar. Jag förväntade mig att dom skulle byta hela paketet. Så frågan är, har dom bara lappat en läcka och tagit betalt för något jag inte fått?
ReD-
Golf 5 2.0 TDI -04 Ort: Mariestad
Mån 20 maj 2013 21:56 Svara med citat
Aldrig tänkt på hur det ser ut på min mk5, men ac kylet sitter väl framför vanliga kylet ?, dvs kollar du in där så är det ac kylet du ser ?. så var de iaf på min passat och några andra vw/audi bilar jag haft tidigare.
Axel_83
Golf 5 Ort: Stockholm
Mån 20 maj 2013 22:28 Svara med citat
Alright, funderade på lite om det var ett "skydd" typ, för att skydda kylaren från stenskott. Men AC kan det ju vara. Har ingen anledning direkt att tro att jag blivit lurad, men det verkade skumt i mina ögon. Men jag tror du har rätt. Nu känner jag mig lugn. Tack!
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Ons 22 maj 2013 0:17 Svara med citat
Det är kondensor som sitter i fronten, kylaren sitter bakom den och är endast synlig från motorrummet

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!