Som ny medlem i forumet så behöver jag be om hjälp omgående.
Har en Golf 5 2008 1.6 BSE. Vid färd stannar plötsligt motorn utan någon förvarning, bilen rullar, kopplar ur och släpper upp kopplingspedalen och motorn startar igen och går ett tag tills samma procedur upprepas igen.
Är det någon som känner igen felbeskrivningen och kan ge tips om lämplig åtgärd för att få bukt med problemet? Tar tacksamt emot all hjälp i frågan.
candyweiss Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Sön 02 jun 2013 13:03
Varför korspostar du? Frågan har du ju redan ställt i rätt forumdel, alltså för mk5.
Har som sagt årmodell 2008 och den modellen verkar ju förekomma i både forum Golf 5 och 6 därför lade jag min fråga i bägge dessa forum. Har jag gjort fel ber jag om ursäkt och får väl skylla på att jag är nybörjare i sammanhanget.
candyweiss Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Sön 02 jun 2013 15:29
akri skrev:
Har som sagt årmodell 2008 och den modellen verkar ju förekomma i både forum Golf 5 och 6 därför lade jag min fråga i bägge dessa forum. Har jag gjort fel ber jag om ursäkt och får väl skylla på att jag är nybörjare i sammanhanget.
Det är lugnt, jag som var nyvaken
Läs av felkoder med en felkodläsare som ansluts till OBD2-kontakten.
Innan jag köpte min begagnade 09:a läste jag om problem med DSG-lådan som yttrade sig på liknande sätt som det du beskriver pga av fel på systemets temperaturgivare. Men eftersom du talar om kopplingspedalen så har du förstås inte DSG - eller?
Innan jag köpte min begagnade 09:a läste jag om problem med DSG-lådan som yttrade sig på liknande sätt som det du beskriver pga av fel på systemets temperaturgivare. Men eftersom du talar om kopplingspedalen så har du förstås inte DSG - eller?
Nej, det är en manuell 5-växlad låda med koppling i min bil. Öppnade motorrummet och ryckte och drog i kablar och kontakter för att ev. hitta något fel. Därefter har inte felet visat sig så det kanske var nån glappkontakt nånstans. Får väl investera i en felkodsläsare framöver det finns ju såna till bra priser har jag sett. Tack för tips!