Forum - Andra Volkswagen-modeller - "Raggets" TIGUAN orkeslös efter 2500-3000 varv, nu

Karl
Ingen VW Ort: Stockholm
Lör 08 jun 2013 18:46 Svara med citat
Jag lånade en VW TIGUAN TSI 150 4-MOT 2008 häromdagen och jag noterade att den var orkeslös efter 2500-3000 varv när jag axade iväg. Jag släppte gasen och gasade igen och det kändes bra så länge man höll sig under den magiska gränsen. Jag tänkte att denna behöver service men det borde väl funka tillmåndag morgon.... I går kväll kom jag hem och parkerade. en halvtimme senare startade den ej. Den låter knappt som att den tänder på nån cylinder, det låter nästan som att den saknar komp och spinner som en symaskin. Det är nåt helt annat ärn vinterkall bil som einte startar. Jag såg en oljekannasymbol och kollade oljestickan och det var en droppe på eller strax under nedre markeringen. hm inte bra tänkte jag men även om det är lågt så borde väl nedre markeringen vara godkänd nivå...

Vad göra?

Jag tänkte köpa rätt motorolja och hälla i en liter och sen bogsera den till verkstad om jag inte kommer på vad jag ska göra.

Jag är händig men försiktig. Verktyg finnes, Med en manual så fixar jag det mesta men jag river ogärna utan att veta vad man ska göra...

Om nån kan tänka sig att förbarma sig över mig så vore det uppskattat, den jag lånade bilen av är en dam jag limmar på... vore obra om jag inte snabbt och rappt ser till att få detta åtgärdat till på mån kväll....
Mvh
Karl
Karl
Ingen VW Ort: Stockholm
Lör 08 jun 2013 19:04 Svara med citat
Tilläggsinfo
när jag parkerade så var det en svag uppförslutning så fronten står lite högre än baken.
Mvh
Karl
polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Tor 13 jun 2013 18:58 Svara med citat
Har du otur har kedjan rappat.

http://www.racimax.com/
VW/WIR LIBEN DAS AUTOS
VW/Audi tekniker på heltid.
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg
Sön 16 jun 2013 17:04 Svara med citat
Låter som kamkjedjeförlängning med ras som följd, tyvärr finns risk vid start och bilen står i lutning risk för ras eller att kjedjan klättra

.....privat liv.....