AndersKalmar
Golf 3 1,6 Ort: Kalmar |
| Tis 27 apr 2010 22:16 |
|
Knarrande ljud från styrningen på en MK3-98, Har just fått ett knarrande ljud (låter som torrt gummi mot gummi), när man vrider på ratten. Rullande eller stillastående spelar ingen roll. Låter även när bilen är upphissad med motorn avstängd. Svårt att lokalisera men tycks komma från högersidan, låter som om det kommer nerifrån och inte uppe vid fjäderbenslagringen. Kan det vara styrleden eller servot?
Anders
|
|
GolfGecco
Golf 3 2,8 VR6 -97 Ort: Ljungby |
| Tor 29 apr 2010 17:09 |
|
| Säker att de inte är fjäderbenslagringen? :p
|
|
J.R
Golf 4 1.6-01 Ort: Göteborg |
| Tis 11 jun 2013 11:42 |
|
| Jag har just samma knorrande ljud som du beskriver, har bytt krängningshämmar bussningarna, det var inte det. Just nu har jag bytt fjäderbenslagringen det var inte det. Förut har jag hört det knarrandet när jag tryckte ner framvagnen, nu känns det inte lika knarrigt, men när jag börjar köra så kommer det. När jag svänger vänster över 5 cm gatsten till parkeringen, då hörs riktigt klånk ljud från framvagnen. Riktigt irriterande. Nästa steg blir, stabiliseringsstag, fjäder, stabiliseringsstag mellan motor- kaross.
|
|
FlashTec
Golf 3 1.8 Ort: Tierp |
| Fre 14 jun 2013 11:20 |
|
| Spännande, jag har också hört detta ljud från en Variant -95, dock endast vid parkering tror jag, inte en aning om vad det kan vara
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|