Har en ny 1.4 TSI DSG (Cab) som nu gått 60 mil. Den går ojämnt på tomgång med bromsen intryckt - ungefär som att motorn "bluddrar". Tycker även att gasresponsen är riktigt dålig och att bilen från stillastående ligger på för låga varvtal (ibland kan den nästan strypa sig själv från stillastående). Känslan är ungefär som att dsg-lådan är programerad för en dieselmotor...
När man väl kommit igång går den kanon på alla sätt och vis.
Är det någon som känt av något liknande. Vad är era erfarenheten av den här motor/växellåds-kombinationen?
Jag ska givetvis höra av mig till försäljaren men vill ha lite kött på benen först.
Inget riktigt svar, men bluddra på tomgång ska den absolut inte göra, den ska bara purra knappt hörbart
beter den sig så varenda gång du ska iväg från stillastående? vad händer när du bara släpper bromsen utan att trycka på gaspedalen? kryper den lugnt o fint iväg? vad händer om du är aggresiv på gasen från stillastående?
jag har kört motor växellåds kombinationen i 2 år. det enda jag kan tycka är att den är lite "operfekt" i sitt beteende på 1:an som knappt används innan den växlar till 2:an, men det är ju absolut inget som är märkligt tycker jag, eller så har jag vant mig, tänkte inte på det i början tror jag...