Forum - Golf 6 (09-13) - DCC "Cancelling Modules"

henrikwolfsburg
Santana Audi 80 B2 -86 Ort: Kungälv
Tor 28 mar 2013 7:12 Svara med citat
Hallå gubbs!
Jag ställer frågan här i Golf Mk6 sektionen då jag själv kör en Scirocco Mk3 och båda delar DCC-teknologin Smile plus att det verkar vara mest vettigt folk på vwgolf.se!

Hur som haver, så satte jag på mina H&R Ultra Low coilovers igår. Very Happy Very Happy
Mycket väl medveten om att DCC inte fungerar med dessa så kör jag just nu med kontakterna faststripade runt fjäderbenet. Jag har läst lite hastigt om några moduler som man pluggar in i givarna/kontakterna som tar bort alla felkoder och får knappen inne i bilen att sluta blinka. Men jag hittar inte dessa nånstans? (tror det var KW som har tillverkat dem jag läste om)
Jag var även på Din Bil i Mölndal och frågade om det var möjligt att stänga av systemet via VCDS/VAGCOM, men svaret jag fick var "till 99% nej" utav tekniker där.
Så jag rådfrågar er, my brothers from other mothers, what to do?

mvh Henrik
snivlem
Scirocco 1.4 DSG7 Ort: Kungälv
Ons 26 jun 2013 10:11 Svara med citat
Kan man inte bara ha kontakterna inkopplade trots att dcc inte fungerar då?
henrikwolfsburg
Santana Audi 80 B2 -86 Ort: Kungälv
Tor 27 jun 2013 18:51 Svara med citat
Kontakterna från bilen, som ska gå in i stötdämparna, har ju inga "honor" att kopplas till nu när coilsen sitter på, eftersom de saknar DCC. Nu sitter de fast med buntband runt coilsen och fladdrar lite lätt haha Wink Har inte haft några problem än, men det hade varit gött att få kopplat bort DCC för att slippa massa felkoder som kan börja spöka!