Forum - Golf 3 (92-99) - Samma nyckel överallt?

Syncmast3r
Golf 3 2.0 GL Ort: Karlstad
Mån 08 jul 2013 21:05 Svara med citat
Hej jag har en nyckel till min golf. Den går till båda dörrarna och handsfacket. Men inte till skuffen /bagageluckan.

Är det annan nyckel dit? det är en golf 3 96a jag har. Halvkombi. Nyckeln går in ca 1cm sen äre stopp.
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Mån 08 jul 2013 21:45 Svara med citat
Nog en massa skit i låset Wink De ska vara samma nyckel till allt. På min gamla Goffe 2 fanns de dock en "gäst nyckel". Den gick enbart till förardörren å tändningen.

Funkar inte centrallåset?

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Syncmast3r
Tis 09 jul 2013 14:38 Svara med citat
Petta skrev:
Nog en massa skit i låset Wink De ska vara samma nyckel till allt. På min gamla Goffe 2 fanns de dock en "gäst nyckel". Den gick enbart till förardörren å tändningen.

Funkar inte centrallåset?

Ahaa. Får smörja upp det hela då. Har du något bra tips på låsolja?Wink ahaaa åhfan , dä ser man:p

Nej cetrallåset funkar inte.. Den låser alltng förutom skuffen. Har bara kollat litegranna på det, men inte hittat någon läcka. Vet du om det finns något vanligt ställe på 3orna det läcker?:p
Petta
Tis 09 jul 2013 22:00 Svara med citat
Na de sitter ju en vakuumbehållare, de är om den inte är tät. Nytt bakluckelås har jag annars. Köpte de en gång för flera år sen på skruvat. Men de blev aldrig använt. (har givetvis nycklar å allt).

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Syncmast3r
Ons 10 jul 2013 13:10 Svara med citat
Petta skrev:
Na de sitter ju en vakuumbehållare, de är om den inte är tät. Nytt bakluckelås har jag annars. Köpte de en gång för flera år sen på skruvat. Men de blev aldrig använt. (har givetvis nycklar å allt).

Ahaa hehe. Min teori var att någon av slangarna inte var täta. :p Men ska kolla lite närmare på detta.

Åhfan. vad köster det då?Smile
Petta
Ons 10 jul 2013 13:19 Svara med citat
Syncmast3r skrev:
Ahaa hehe. Min teori var att någon av slangarna inte var täta. :p Men ska kolla lite närmare på detta.

Åhfan. vad köster det då?Smile

Ja va fasen, 130 med frakt? Regular Smiley (de är vad två hörn kostar till tröskelisterna på min) Razz

Syncmast3r
Tor 11 jul 2013 1:45 Svara med citat
Petta skrev:
Ja va fasen, 130 med frakt? Regular Smiley (de är vad två hörn kostar till tröskelisterna på min) Razz

Kalas! Pmar dig sen med min adress å sånt så får du pma kontonummer Regular Smiley
ypzilon
Golf 1 swallowtail Ort: Göteborg
Tor 11 jul 2013 17:52 Svara med citat
Om du byter lås så kan du själv stifta om det så att din gamla nyckel passar i nya låset.
Bara att ta isär nya och gamla låset och flytta om stiften i det nya så att de sitter i samma ordning som i det gamla (ev får du flytta över ett eller flera stift).

/Ted Duell
VW Golf -75