Forum - Golf 3 (92-99) - Dra strömsladd från batteri till bagaget, hjälp!

Miki
Golf 3 1.8 GL Ort: Halmstad
Ons 03 jul 2013 14:15 Svara med citat
Jag försöker förgäves dra en sladd för att få igång min nya låda i bagaget men jag förstår inte var sladden "kommer ut". Vill helst dra den på förarsidan då jag redan dragit högtalare på passagerarsidan. jag hittar "grometsen" vad det nu heter på svenska, de svarta "gummiskydden", och när jag tar bort dom så är det någon slags isolering bakom. Kör jag in skruvmejseln i hålet så går det ju in en bra bit men det jag inte fattar är vart det kommer ut? Hur hittar jag sladden i kupén? Jag använder mig av hålen som sitter bakom batteriet/kylarvätskan (Den runda behållaren).
Tooth
Ingen VW Ort: Göteborg
Ons 03 jul 2013 20:13 Svara med citat
Det finns flera hål, finns ett en liten bit under kylarvätskabehållaren, då kommer kabeln komma ut vid kopplingspedalen! Så är det på min Vento iaf så finns möjlighet att det är så på din med.
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Ons 03 jul 2013 21:44 Svara med citat
Tooth e lika hål i torpedväggen på både golf o vento och till miki sitter isolering mot torpedväggen på insidan o kabeln viger bara av o går under den be nån vän att hålla in skruvmejseln o så kryper dusjälv in o ser vart de buktar in o trycker hål på dämpmattan

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
Nitrex92
Golf 3 1.8 -96 Ort: Ljusdal
Ons 17 jul 2013 13:36 Svara med citat
Finns ett hår vid pedalen som han skrev ta bort gummi skyddet så ser du rakt in i bilen! Men se till att du inte råkar lägga armen på batteriet Wink det råkade jag göra och jordade mig i chassit :p
Nitrex92
Ons 17 jul 2013 13:37 Svara med citat
Finns ett hår vid pedalen som han skrev ta bort gummi skyddet så ser du rakt in i bilen! Men se till att du inte råkar lägga armen på batteriet Wink det råkade jag göra och jordade mig i chassit :p
Nitrex92
Ons 17 jul 2013 13:37 Svara med citat